شناسهٔ خبر: 41801964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس جهاددانشگاهی استان تاکید کرد:

پتانسیل آموزش گیاهان دارویی در آموزش و پرورش خراسان جنوبی

زهرا حمیدی

در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بر ایجاد زمینه‌های مشترک همکاری برای بهره‌گیری از توان جهاددانشگاهی در محیط‌های آموزشی تاکید شد.

صاحب‌خبر -

 محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، امروز چهارشنبه 15 مرداد در دیدار با رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد و روز خبرنگار اظهار کرد: رسانه‌ها، مروج امر به معروف و نهی از منکر هستند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این برهه از زمان، اصحاب قلم باید کمک کنند تا فرهنگ علوی را در جامعه بارورتر کنیم و در مقابل تهاجمات دشمن بایستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: دشمن با سیاه‌نمایی قصد تخریب نظام را دارد و تمام این سیاه‌نمایی‌ها با حرکت خوب رسانه به سرانجام نخواهد رسید.

واقعی ادامه داد: آمادگی یک همکاری مشترک بین سازمانی به منظور یک کار هم افزایی شده با جهاد دانشگاهی را داریم تا بتوانیم از توان و تخصص متخصصان این نهاد بهره ببریم.

وی افزود: در خصوص کاشت گیاهان دارویی در محیط مدارس به ویژه در دوره ابتدایی، اگر دانش‌آموزان از همان کودکی با این گیاهان آشنا شوند، تاثیر بسزایی در رشد و پرورش آنان خواهد داشت.

جلال الدین صادقی، رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: آموزش و پرورش، مهم‌ترین سازمان و وزارتخانه با نیروهای بسیار توانمند است که فعالیت‌های شاخصی را انجام می‌دهد.

وی افزود: اتمسفر آموزش و پرورش، اتمسفری دانشی است و چرخش و انتقال دانش در آموزش و پرورش به خوبی صورت می گیرد.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروزه در دنیا کشورها به اندازه دانشی که کسب می‌کنند، قدرتمند هستند، تصریح کرد: یکی از فعالیت‌هایی که جهاددانشگاهی براساس مزیت‌های منطقه‌ای در این سال‌ها پی گرفته، ورود به عرصه گیاهان دارویی با حضور متخصصان توانمند و اعضای هیات علمی است.

صادقی با بیان اینکه گیاهان دارویی موضوع جذابی است که می‌توان از مقطع دانش‌آموزی به آن پرداخت، افزود: باید در حوزه گیاهان دارویی، تولید محتوا به زبان قابل فهم برای سطوح مختلف دانش‌آموزی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه می‌توانیم با همکاری آموزش و پرورش، از گیاهان دارویی در فضای سبز مدارس استفاده کنیم، اظهار کرد: متاسفانه مزیت‌های منطقه‌ای استان را به درستی برای فرزندان خود در سطوح مختلف تحصیلی و در محیط خانواده بیان نکرده‌ایم.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: گیاهان دارویی پتانسیل این امر را دارد ضریب ماندگاری را در خراسان جنوبی افزایش دهد.

صادقی ادامه داد: می‌توان در قالب یک کار مشترک به بحث گیاهان دارویی و استفاده از این پتانسیل در محیط مدرسه پرداخت که این امر، نیاز به تشکیل یک اتاق فکر پیرامون این موضوع دارد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی آمادگی دارد با آموزش و پرورش همکاری‌های مشترک داشته باشد، افزود: خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا به عنوان رسانه‌های ملی و بین‌المللی در بطن جهاددانشگاهی شکل گرفته‌اند و آمادگی همکاری با آموزش و پرورش را دارند.

در پایان این دیدار به مناسبت روز خبرنگار از خبرنگاران مجموعه ایسنا تقدیر شد.

انتهای پیام

نظر شما