شناسهٔ خبر: 41801470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کارگران با «شیفت ایثار» به رزمایش خدمت پیوستند

مسؤول سازمان بسیج کارگران استان بوشهر گفت: مرحله دوم رزمایش کمک‌های مؤمنانه در دو قالب «شیفت ایثار» ویژه کارگران و «دست یاریگر» ویژه کارفرمایان شروع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سرهنگ علیرضا محمدی در جمع خبرنگاران از اجرای هماهنگ مرحله دوم رزمایش کمکهای مؤمنانه ویژه قشر کارگری در این استان خبر داد و اظهار داشت: در این رزمایش حدود پنج میلیارد ریال به نیازمندان قشر کارگری کمک مؤمنانه انجام شده است.

مسؤول سازمان بسیج کارگران استان بوشهر اظهار کرد: سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان بوشهر با برگزاری مرحله اول رزمایش کمکهای مؤمنانه و تأیید امام خامنه‌ای و تأکید ایشان بر لزوم استمرار این نهضت خدمت‌رسانی، از چهاردهم مرداد همزمان و هماهنگ با رده‌های مشابه خود در سراسر کشور اقدام به برگزاری مرحله دوم رزمایش کمکهای مؤمنانه در دو قالب «شیفت ایثار» ویژه کارگران و «دست یاریگر» ویژه کارفرمایان کرد.

وی تصریح کرد: این رزمایش در رده‌های کارگری سراسر استان با همت و تلاش کارگران بسیجی، کارفرمایان و رده‌های مقاومت کارگری برگزار شد که در مجموع به میزان چهار میلیارد و 875 میلیون ریال به نیازمندان قشر کارگری کمک مؤمنانه انجام شده است.

محمدی به تشریح کمک‌های انجام شده این سازمان در مرحله دوم رزمایش کمک‌های مؤمنانه پرداخت و گفت: در این رزمایش 269 نفر از کارگران و کارکنان با درخواست خود بخشی از حقوق و اضافه کار خود را برای کمک به تولید، صنعت و منافع ملی اختصاص دادند.

توزیع 1000 پاکت سیمان در قالب رزمایش کمکهای مؤمنانه

مسؤول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان بوشهر تصریح کرد: تولید و توزیع هزار پاکت سیمان بین نیازمندان قشر کارگری جهت بازسازی و تعمیر خانه‌های مسکونی و تعمیر و بازسازی 17 کیلومتر خط لوله اتصال گاز از پالایشگاه فجر جم به شبکه سراسری توسط 80 نفر از کارگران بسیجی از جمله اقدامات مهمی است که در قالب این رزمایش انجام شده است.

محمدی با اشاره به فعالیت سه کارگاه تولید ماسک در این رزمایش، اضافه کرد: در این کارگاه‌ها بیش از 100 هزار ماسک تولید و به صورت رایگان بین کارگران توزیع شده است که علاوه بر این 200 کارت هدیه دو میلیون ریالی و 500 بسته معیشتی شامل کیسه برنج، گوشت، مرغ، روغن و حبوبات نیز میان نیازمندان و افراد آسیب دیده قشر کارگری از ویروس کرونا توزیع شده است.

وی افزود: تهیه و توزیع 300 بسته لوازم التحریر، پخت و توزیع هزار دست غذا جهت اطعام نیازمندان قشر کارگری در روز عید سعید غدیرخم و انجام تسویه حساب مالی خانواده‌های نیازمند کارگری از فروشگاه‌های محله نیز از سایر برنامه‌هایی است که در قالب این رزمایش انجام شده و یا در حال انجام است.

مسؤول بسیج کارگران استان بوشهر در ادامه با اشاره به اجرای طرح شیفت ایثار توسط کارگران بسیجی تصریح کرد: شیفت ایثار یک اقدام جهادی و حماسی است که با هدف «امید آفرینی و نمایش جلوه‌های انفاق اجتماعی کارگران در نهضت تعاون، احسان و کمک مؤمنانه» توسط کارگران بسیجی و با اشراف آنها از محیط داخلی و بیرونی تولید برای کمک به تولید، صنعت و منافع ملی انجام می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: این طرح با تعامل کارگران بسیجی با کارفرما از کار روزمره هر فرد آغاز می‌شود تا این که این کار به دریایی از ایثار تبدیل می‌شود که نتایج آن به خوبی در جامعه نمایان می‌شود.

وی یادآور شد: این اقدام ارزشمند دارای ثمرات و برکات فراوانی است که انجام آن، مرهمی بر مشکلات مردم آسیب دیده از ویروس کرونا است.

مسؤول بسیج کارگران و کارخانجات استان بوشهر تأکید کرد: جامعه کارگری و کارفرمایی در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی نقشی مثال زدنی داشته و دارای کارنامه عملکرد خوبی در این زمینه هستند به طوری که به خوبی نشان داده‌اند گرچه خود از تلاطمات مختلف دور نبوده‌اند ولی مؤمنانه در کنار مردم ایستاده و در این چهل و یک سال عمر انقلاب اسلامی، دین خود را به مردم کشورشان ادا کرده‌اند.

انتهای پیام/ر

نظر شما