شناسهٔ خبر: 41800558 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

«بی وزنی» از اکران به سینمای خانگی می‌رود

صاحب‌خبر -

فیلم سینمایی «بی وزنی» ساخته مهدی فرد قادری بعد از شکست در اکران سینما‌ها پس از بازگشایی راهی شبکه نمایش خانگی و اکران آنلاین خواهد شد، این فیلم از اول تیر ماه سال جاری اکران شده و در نهایت با ۴ میلیون تومان فروش به کار خود خاتمه داد.
یه گزارش میزان، فیلم سینمایی «بی وزنی» در چرخه اکران سینما‌ها پس از بازگشایی فراز و نشیب‌های فراوانی داشته است البته اکثریت آثار موفق به فروش مناسبی نشده اند، تنها سه فیلم «خوب بد جلف:ارتش سری»، «شنای پروانه» و «زن‌ها فرشته اند ۲» موفق به فروشی بیش از یک میلیارد تومان در گیشه شده‌اند و باقی آثار زیر ۱۰۰ میلیون تومان فروخته‌اند.
این فیلم سینمایی در بهمن ماه ۱۳۹۸ اکران خود را در سینما‌های ایران آغاز کرد، اما تنها چند روز پس از آغاز اکران، سینما‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و اکران این فیلم هم متوقف گردید. حال فیلم سینمایی «بی وزنی» با وجود حضور بازیگرانی پرتعداد و شناخته شده راهی سینمای خانگی شده تا بار دیگر شانس خود برای جذب مخاطب را بیازماید.

امیرعلی دانایی، بهاره کیان افشار، نسیم ادبی، یاسر جعفری، جلال فاطمی، سپیده مرادپور و تینا پاکروان ازط جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

«بی وزنی» قصه‌ای زنانه دارد و در یک شب عروسی و روز بعد از آن روایت می‌شود که داماد مراسم را ترک کرده است. در این بین؛ عروس، مادر داماد، خواهر داماد و معشوقه داماد با یکدیگر دچار چالش می‌شوند و فیلم با روایت غیرخطی، روابط هر کدام از این زن‌ها با داماد را افشا می‌کند.

این فیلم سومین تجربه «مهدی فرد قادری» محسوب می‌شود، وی تاکنون تجربه کارگردانی آثاری همچون «جاودانگی» و «گلدانی که پاییز می‌شود» را در کارنامه خود می‌بیند، جاودانگی از این کارگردان با استقبال بسیار خوبی روبرو شد، اما «بی وزنی» نتوانست موفقیت‌های فیلم اول قادری را تکرار کند.

بی وزنی مبتنی بر پلان‌های طولانی ساخته شده است. مهدی فرد قادری اولین فیلم بلند خود را با عنوان جاودانگی در یک پلان ۱۴۵ دقیقه‌ای بدون کات، کارگردانی کرد. بی وزنی دومین فیلم سینمایی این کارگردان، با استفاده از نما‌های طولانی و جا به جایی زمان روایت می‌شود.

مهدی فرد قادری کارگردان این اثر درباره فیلم سینمایی «بی وزنی» گفته است: جهان زن‌ها پیچیده و شگفت انگیز است و تاثیر بسیاری بر جامعه امروز ایران دارد در نتیجه فیلمنامه «بی وزنی» را بر مبنای کاراکتر‌های زن نوشتم. از طرفی زمانی که با فیلم اولم «جاودانگی» در جشنواره زیادی در جهان شرکت کردم اغلب منتقدین و مردمی که سینمای ایران را دنبال می‌کردند برایشان سوال بود که چرا اغلب فیلم‌ها در جنوب شهر اتفاق می‌افتد و هیچ شکوهی در فیلم‌ها دیده نمی‌شود.

آیا همه بدبخت هستند! تصمیم گرفتم «بی وزنی» در عمارت مجللی ساخته شود و بجای تاکید بر نیاز‌های مادی مردم بر روی آسیب‌های روحی و درد‌های بیان نشده تمرکز کنم. «بی وزنی» مانند همه فیلم هایم روایت غیرخطی دارد و زمان مهمترین مسئله برای شناخت، تغییر و رشد کاراکتر‌ها است.

بنا بر این گزارش، حال باید دید این فیلم در شبکه نمایش خانگی چه بازخوردی را تجربه می کند، البته واکنش منفی مخاطبان به سینما تنها به این فیلم ختم نمی شود و طی ماه گذشته با کمتر مخاطبی در سالنهای سینما روبرو بوده است.

اشتراک گذاری در:

نظر شما