شناسهٔ خبر: 41800096 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در روزهای ۷ و ۸ شهریور؛

برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا در فضای باز دانشگاه تهران

مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در فضای باز دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در فضای باز دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

همچنین مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین با مداحی حاج سعید حدادیان در روزهای جمعه و شنبه؛ هفتم و هشتم شهریور ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

پیش از این مراسم معنوی دعای پرفیض عرفه نیز با حضور حجت الاسلام آقاتهرانی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پنجشنبه ۹ مردادماه، در فضای باز دانشگاه تهران برگزار شد.

همچنین کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا امروز در اطلاعیه ای اعلام کرده است برگزاری مراسم های ایام محرم در اماکن مجاز صرفا با رعایت اصول «کاهش زمان مراسم، تراکم حداقلی، آلودگی زدایی منظم، رعایت فاصله یک و نیم متر و استفاده مستمر و همگانی از ماسک» انجام می‌شود.

از سوی دیگر نیز در این اطلاعیه آمده است که مسئول برگزاری مراسم عمومی باید نسبت به رعایت کامل ضوابط بهداشتی، تعداد شرکت کنندگان، زمان برگزاری و نحوه پذیرایی متعهد شود.

براساس این اطلاعیه هیچگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری و پس از آن نباید انجام شود و اطعام و نذورات صرفاً مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی در پخت و پز و بسته بندی به صورت بیرون بر و در ظروف غیر مشترک و یک بار مصرف توزیع می‌شود.

نظر شما