شناسهٔ خبر: 41799729 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گفت‌و‌گوی تلفنی ظریف با همتای لبنانی/آمادگی ایران برای ارائه کمک به لبنان

وزیر امور خارجه در گفت‌و‌گوی تلفنی با همتای لبنانی آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه کمک به لبنان در قالب نیازهای ضروری و زیرساختی در پی انفجار بیروت را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه) با «شربل وهبه» همتای لبنانی تلفنی گفت‌وگو کرد.

ظریف در این گفت‌وگوی تلفنی با اعلام مراتب همدردی با ملت و دولت لبنان‌، جان باختن شهروندان لبنانی در حادثه انفجار مخزن در بندر بیروت را به همتای لبنانی و ملت و دولت این کشور تسلیت گفت. 

ظریف در این گفت‌وگو با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح در کنار ملت و دولت لبنان قرار دارد، آمادگی کشورمان بر اساس دستور ریاست جمهوری اسلامی ایران برای ارائه کمک  در قالب نیازهای ضروری و زیرساختی و همچنین نیازهای فوری خصوصا در حوزه انساندوستانه به کشور دوست و برادر لبنان را به اطلاع وزیر امور خارجه لبنان رساند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه نیز شب گذشته در پیامی توئیتری کشته و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان لبنان بر اثر انفجار را به مردم و دولت لبنان تسلیت گفت.

وی در پیام توئیتری خود به زبان عربی نوشت: «قلب‌های ما در این فاجعه بزرگ با ملت لبنان است. شهدا مورد رحمت قرار بگیرند و صبر و آرامش برای خانوده قربانیان و مجروحان نیز شفا یابند. سلام و درور خدا به این ملت غرورآفرین.»

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انفجار شدید عصر روز (سه‌شنبه) در بندر بیروت و کشته و زخمی شدن صدها تن در این حادثه دلخراش را تاسف آور و نگران کننده خواند و اظهار داشت: با اندوه بسیار این حادثه و اخبار آن را دنبال می‌کنیم.

وی ضمن اعلام همدردی و تسلیت ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران با ملت و دولت لبنان،  بر آمادگی کشورمان برای کمک به برادران و خواهران لبنانی تأکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین بر همبستگی باب دولت و ملت لبنان در این شرایط سخت و طاقت فرسا تأکید کرد.

 حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در پیامی به همتای لبنانی خود با ابراز تاثر از حادثه ناگوار انفجار مهیب در بندر شهر بیروت و جان باختن و مجروح شدن جمعی از شهروندان آن کشور، تاکید کرد که ایران در راستای اقدامات انسان‌دوستانه، آماده ارسال کمک‌های پزشکی و دارویی و مداوای مجروحان و سایر مساعدت‌های درمانی لازم است و امیدوار است هر چه سریع‌تر ابعاد این حادثه مشخص و آرامش به این شهر بازگردد.(اینجا بخوانید)

در پی انفجار شب گذشته بیروت، رحمانی فضلی وزیر کشور نیز در نامه‌ای به وزیر کشور لبنان تاکید کرد: وزارت کشور در چارچوب سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه کمک و امدادرسانی به آسیب دیدگان آمادگی کامل دارد.

بر اثر انفجار عصر روز سه شنبه ۱۴ مرداد ماه در بیروت پایتخت لبنان حدود یکصد نفر کشته و بیش از چهار هزار نفر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما