شناسهٔ خبر: 41799567 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرمانده مرزبانی ناجا شایعات تیراندازی مرزبانان به کولبران را تکذیب کرد

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزهای ایران اسلامی تابع قوانین و مقررات کشور بوده و مرزداران در برابر قانون‌شکنان با اقتدار مقابله می‌کنند.

صاحب‌خبر -

فرمانده مرزبانی در کردستان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌ها و کشفیات مرزبانی در جمع خبرنگاران استان کردستان گفت: کردستان، با مردمانی غیور و انقلابی، در زمان انقلاب اسلامی همیشه پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و از اقوام اصیل ایرانی هستند که افتخار کشور می‌باشند.

او با اشاره به شرایط سخت خدمتی مرزبانان در مرز‌ها افزود: همرزمانم با آموزش‌های پیشرفته نظامی، دفاعی با آمادگی بسیار مطلوبی برای دفاع از حدوذ و ثغور کشور با اقتدار ایستاده اند.

سردار گودرزی سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۸ به استان کردستان را مایه خیر و برکت برای استان دانست و تصریح کرد: تقدیم ۵۴۰۰ شهید گلگون کفن در راستای تامین امنیت استان کردستان موید این است که مردم اصیل این دیار پشتیبان بی‌دریغ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به پشتیبانی مرزنشینان در برقراری امنیت پایدار مرز‌های ایران اسلامی بیان داشت: مرزنشینان سراسر کشور، مرزیاران افتخاری هستند و بحمدلله هماهنگی مطلوبی بین مرزبانان و مرزنشینان وجود دارد.

سردار گودرزی با تاکید بر امنیت پایدار و مثال‌زدنی در مرز‌های استان کردستان عنوان داشت: مرزبانان در تلاشند که معیشت مرزداران و مرزنشینان را به معنای واقعی اجرایی و عملی کنند و اعتقاد دارند که در راستای کمک به اقتصاد مرزنشینان از هیچ کوششی دریغ نکنند.

او با اشاره به دو بازارچه مرزی «باشماق» در مریوان و «سیرانبند» در بانه و مراودات تجاری، اقتصادی در استان کردستان گفت: با توجه به بیماری منحوس کرونا مرز باشماق برای تبادلات تجاری با کشور عراق باز بوده و مرزبانان امنیت خوبی را در آن منطقه برقرار کرده و مرزبانان آمادگی دارند با فعال شدن بازارچه مرزی سیرانبند امنیت آن را تامین کنند.

بیشتر بخوانید

سردار گودرزی ارتباط و تعامل مطلوب جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق و اقلیم کردستان را نشان از دیپلماسی قوی دانست و بیان داشت: هم‌افزایی و هماهنگی بسیار خوبی بین نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های اطلاعاتی و مردم استان وجود دارد و با کسانی که در صدد اقدام ضدامنیتی بر علیه کشور باشند مقابله خواهند کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به ورود و خروج کالا‌های غیرقانونی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت کشور مناطق قرمز و زرد در مرز‌های کشورمان مشخص شده و مرزبانان برابر قانون از سرحدات کشورمان پاسداری می‌کنند.

این مقام ارشد مرزبانی تاکید کرد: مرزداران با اقتدار در مقابل معاندین و ضدانقلاب در مرز‌های ایران اسلامی ایستاده‌اند و اجازه ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران به آنان داده نمی‌شود، مرز مقدس است و همرزمانم مدافع امنیت مرز‌ها هستند.

فرمانده مرزبانی ناجا شایعات اخیر تیراندازی مرزبانان به کولبران را تکذیب کرد و افزود: برای هر کشوری حریم و مرز با قوانین مشخص تعریف شده است و مرز‌های ایران اسلامی هم تابع قوانین و مقررات کشور بوده و مرزداران به کسانی که به قانون عمل می‌کنند احترام می‌گذارند و در برابر قانون‌شکنان با اقتدار مقابله می‌کنند.

سردار گودرزی ورود اقلام ضدفرهنگی و کالا‌های ممنوعه از مرز‌ها را خط قرمز مرزبانان دانست و بیان داشت: ما به حکم قانون، پشتیبان کشور و مردم هستیم و با پشتوانه مردم و مرزنشینان، امنیت در مرز‌ها را برقرار می‌کنیم و به قاچاقچیان اجازه نخواهیم داد اقلامی را وارد کشور کنند که امنیت هموطنانمان را به مخاطره بیاندازد.

فرمانده مرزبانی ناجا روحیه مرزبانان در برقراری امنیت مرز‌های استان کردستان را خوب عنوان کرد و افزود: همرزمانم با ابتکار و خلاقیت امنیت در مرز‌های استان را برقرار می‌کنند و از یکایک آن‌ها بدلیل حضور شبانه‌روزی در مرز‌ها تقدیر می‌کنم.

سردار گودرزی در ادامه سفر خود به کردستان، با حضور در ستاد هنگ مرزی مریوان به همراه اعضای شورای تامین این شهرستان از نمایشگاه دستاورد‌ها و کشفیات مرزبانان بازدید و خبازخانه این هنگ را نیز افتتاح کرد.

او همچنین از گروهان مرزی «دره‌نخی» و «پایانه باشماق» مریوان بازدید و ضمن دیدار با مرزبانان، آمادگی و توان عملیاتی یگان‌ها را مورد ارزیابی قرار داد.

انتهای پیام/ع

نظر شما