شناسهٔ خبر: 41799417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون اداره ‌کل بهزیستی استان اصفهان خواستار شد

جایگزینی نذورات محرم با سبدهای مواد غذایی برای خانواده های نیازمند

طاهره شفیعی

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌ کل بهزیستی استان اصفهان از خیران دعوت کرد ارزاقی که هر سال به عنوان نذری در ایام محرم در میان عزاداران توزیع می کردند را در قالب سبدهای مواد غذایی برای کمک به معیشت خانواده های نیازمند ازجمله خانواده های تحت پوشش بهزیستی اختصاص دهند.

صاحب‌خبر -

علی اصغر شاه‌زیدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی هر سال طرح جامعی با عنوان دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیر اجرا می کند، اظهار کرد: در سال های قبل پایگاه های ذبح گوسفند قربانی داشتیم، اما امسال به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا این پایگاه ها دایر نشد.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل رعایت مسائل بهداشتی امکان طبخ و توزیع غذای گرم و گوشت قربانی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی وجود نداشت، افزود: تلاش کردیم مشارکت خیران را به سمت تهیه بستههای مواد غذایی برای خانواده های نیازمند جلب کنیم.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌ کل بهزیستی استان اصفهان گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام محرم و ادامه داشتن محدودیت های کرونا، امسال ممکن است عزاداری های محرم را به روش مرسوم هر سال نداشته باشیم و یا تفاوت هایی با سال های قبل داشته باشد، بنابراین از خیران دعوت می کنیم ارزاقی را که به عنوان نذری در ایام محرم در میان عزاداران توزیع می کردند در قالب سبدهای مواد غذایی برای کمک به معیشت خانواده های نیازمند ازجمله خانواده های تحت پوشش بهزیستی اختصاص دهند و از هم اکنون در حال تعامل با بانیان هیات های مذهبی برای هدایت نذورات محرم به سمت تهیه بسته های غذایی هستیم.

وی با بیان اینکه مشارکت در جامعه بشری هیچ وقت تمام شدنی نیست، فقط ممکن است در جوامع تفاوت هایی داشته باشد و در مقاطع زمانی مدل مشارکت ها فرق کند، تصریح کرد: امسال مشارکت های مردمی به سمت حمایت از بخش بهداشت و درمان رفته که هم طبیعی و هم واجب است تا کمبودها و مشکلات برطرف شود، بنابراین میزان مشارکت های در سایر بخش ها کاهش یافته، اما ما هم وجوب این قضیه را درک می کنیم و همه باید کمک کنیم تا شیوع ویروس کرونا در جامعه کنترل شود.

شاه‌زیدی با بیان اینکه برای حمایت از خانواده های تحت پوشش بهزیستی برنامه های مختلفی پیش بینی شده، گفت: مراکز غیردولتی که با مجوز بهزیستی فعالیت می کنند و در دوران کرونا آسیب دیدند به دو بخش تقسیم شدند. برای حمایت از مشاغل آسیب دیده کرونا که به دستور دولت تعطیل شده بودند، به ازای هر نفر شاغل تا سقف ۱۶ میلیون نفر تسهیلات بانکی پرداخت می شود و مشاغلی که تعطیل نشدند ولی آسیب دیدند نیز به ازای هر نفر شاغل ۱۲ میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت می شود.

وی همچنین از پرداخت ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض به خانواده های تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: برای حمایت از مستاجران کم درآمد برای پرداخت اجاره بهای ماهیانه در دو سطح کار می کنیم. در سطح اول، کمک بلاعوض برای پرداخت اجاره ماهیانه پیش بینی شده که برای کلانشهر اصفهان ۱ تا ۶ میلیون تومان، سایر شهرها ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و روستاها ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و مرحله اول آن روز گذشته (سه شنبه_۱۴ مرداد) به صورت متمرکز از طریق سازمان بهزیستی کشور پرداخت شد.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌ کل بهزیستی استان ادامه داد: در سطح دوم، برای کمک به مستاجران کم درآمد اجاره نشین تسهیلات بانکی درنظر گرفته شده که در شهر اصفهان ۳۰ میلیون و در سایر شهرها ۲۰ میلیون تومان است و امیدواریم تا پایان ماه پرداخت شود.

وی با بیان اینکه منابع مالی پیش بینی شده برای حمایت از خانواده های تحت پوشش بهزیستی از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، صندوق امداد ولایت و بنیاد برکت بوده که بخشی از این حمایت ها پرداخت شده و یا درحال پرداخت است، خاطرنشان کرد: مثل همیشه از خیران درخواست می کنیم بهزیستی را فراموش نکنند و کمک کنند تا بتوانیم در این شرایط از قشر آسیب پذیر جامعه حمایت کنیم.

انتهای پیام

نظر شما