شناسهٔ خبر: 41799415 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس انجمن داروسازان استان خبر داد:

پرداخت مطالبات داروخانه‌های خراسان شمالی از سوی بیمه سلامت/ هیچ ثباتی در قیمت دارو وجود ندارد

اعظم قهرمانی

رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی از پرداخت مطالبات داروخانه های استان طی هفته جاری از سوی بیمه سلامت خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر آرمان ریحانی در گفت و گو با ایسنا، گفت: مطالبات سال ۹۸ داروخانه های استان پرداخت شده و در گذشته نیز مطالبات داروخانه ها از ابتدای سال جاری تا خرداد ماه پرداخت شده بود.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی با کمبود فعالیت شرکت های پخش دارویی مواجه است، اظهارکرد: بنابراین داروخانه ها تقریبا تنها مکان های انبار دارو در این استان هستند و پرداخت مطالبات داروها سبب می شود تا نقدینگی برای خرید و دپوی داروها افزایش یابد.

ریحانی خاطرنشان کرد: اگر مطالبات داروخانه ها پرداخت نمی شد با توجه به شرایط کنونی، داروخانه های استان به طور حتم در خرید داروها دچار مشکل جدی می شدند که این امر بر دسترسی دارو برای مردم تاثیر می گذاشت.

افزایش چشم گیر قیمت در داروهای خارجی

وی در ادامه از افزایش قیمت داروها و نبود ثبات در نرخ آن ها نیز گلایه و بیان کرد: متاسفانه افزایش قیمت در داروهای خارجی بسیار چشم گیر بوده است و به دنبال آن هر مرتبه که داروهای داخلی را نیز خریداری می کنیم، قیمت آن ها افزایش یافته است.

رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد افزایش قیمت محسوس در داروهای حیاتی نیز هستیم که این امر بیماران را نیز به طور حتم دچار مشکل خواهد کرد.

وی تاکید کرد: بیماران قلبی و عروقی، فشار خون، دیابت، بیماران صعب العلاج  و ... افرادی هستند که باید همیشه از دارو استفاده کنند، بنابراین دولت باید سبد خانوار این افراد را نیز در نظر بگیرد که در خرید داروهای مورد نیاز دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام

نظر شما