شناسهٔ خبر: 41799222 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ادامه دخالت‌های آمریکا در امور داخلی ونزوئلا

فرستاده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا بر ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن در قبال کاراکاس تاکید کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، الیوت آبرامز فرستاده ویژه ایالات متحده در امور ونزوئلا سه شنبه در اظهاراتی گفت: دولت ترامپ حمایت از خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا را ادامه خواهد داد و همچنان وی را رئیس جمهور قانونی این کشور می داند.

وی افزود: واشنگتن انتظار دارد ده ها کشور دیگر نیز پس از انتخابات 6 دسامبر همچنان او را به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت بشناسند، انتخاباتی که احزاب مخالف دولت، آن را تحریم کرده‌اند.

 

اعلام حمایت آبرامز از گوایدو 2 روز پس از آن است که 27 حزب مخالف دولت ونزوئلا اعلام کردند که در انتخابات دسامبر شرکت نخواهند کرد. احزاب مخالف، حزب سوسیالیست به رهبری نیکولاس مادورو رئیس جمهور را به تقلب و دستکاری انتخابات متهم کرده‌اند.

این انتخابات می تواند موجب شود تا کنترل مجمع ملی ونزوئلا از دست مخالفان دولت خارج شود و جایگاه گوایدو به عنوان رئیس کنگره را به خطر بیندازد.

آبرامز در اظهاراتی در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: ایالات متحده هرگز این انتخابات نمایشی را به رسمیت نخواهد شناخت و در حال مذاکره با حدود 60 کشور است که از گوایدو حمایت کرده‌اند و این کشورها احتمالا به حمایت خود از وی ادامه خواهند داد.

مقام های آمریکایی در محافل خصوصی گفته‌اند که ادامه فعالیت دولت مادورو علی رغم تحریم های آمریکا، موجب سرخوردگی دونالد ترامپ شده است.

تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا طی ماه های اخیر صادرات سوخت از سوی ایران را نیز هدف قرار داده است.

آبرامز افزود: ارزیابی و برآورد دولت ترامپ این است که ونزوئلا پول سوخت وارداتی از ایران را از طریق ذخایر طلای خود پرداخت کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما