شناسهٔ خبر: 41798930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طعم شیرین همدلی در دهه ولایت

بروجرد - ایرنا - کمک مومنانه و اهدای بسته های حمایتی و معیشتی بهترین هدیه در دهه ولایت و امامت برای نیازمندانی است که در این روزهای کرونایی با مشکلاتی روبرو شده اند.

صاحب‌خبر -

شیوع ویروس کرونا سبب شد تا همدلی و کمک به نیازمندان به اوج خود برسد، هر فرد خیر و نیکوکار هر آنچه که در توان داشت در روزهایی کرونایی برای کمک به نیازمندان تقدیم کرد تا از درد و رنج همنوعانی که به دلیل کرونا دچار مشکل شده بودند، کاسته شود.

از روزهای نخست شیوع کرونا همدلی های مومنانه برای کمک به آسیب دیدگان کرونا ایجاد شد، بسته هایی که شامل اقلام ضروری خانوارها بودند، در این بسته های معیشتی قرار گرفت.

در اجرای این طرح همه نهادها و دستگاه ها وارد عمل شدند تا با استفاده از ظرفیت خیرین، بسته های مواد غذایی را برای نیازمندان تهیه کنند، این کمک ها صحنه هایی از همدلی و انفاق را به نمایش گذاشت.

با گذشت حدود ۶ ماه از شیوع کرونا در کشور همچنان کمک های مومنانه و دستگیری از نیازمندان ادامه دارد، اما مرحله دوم این طرح همزمان با دهه ولایت آغاز شده و با الگو گیری از حضرت علی(ع) در دستگیری از نیازمندان، این مرحله با شکوه تر در حال برگزاری است.

هر ساله در دهه ولایت و روزهای منتهی به عید غدیر نذوراتی پخش می شد اما امسال نذورات به صورت بسته های خشک مواد غذایی تهیه و در حال توزیع است تا ثابت شود که همچنان شیعیان حضرت علی(ع) در کمک به مستمندان پیشگام هستند.

امسال اطعام نیازمندان به صورت کمک های مومنانه توزیع می شود، و همزمان با دهه ولایت و عید غدیر هزاران خانواده بی بضاعت و آسیب دیده از کرونا به برکت دست های یاریگر و پر از بخشش نیکوکاران شاد می شوند.

راه اندازی پویش های نذری

برای کمک به نیازمندان، نیکوکاران از هر فرصتی استفاده می کنند اما در این روزهای سخت شیوع بیماری، موج همدلی به سمت کمک به نیازمندان و بیماران کرونایی سوق پیدا کرده تا جایی که علاوه بر بسته های مواد غذایی، اقلام بهداشتی و نذر ماسک نیز راه اندازی شده است.

برخی از افراد نیازمند شاید توان خرید اقلام بهداشتی و حتی ماسک را هم ندارند، با راه اندازی این پویش ها می توان سلامتی را به دیگران هدیه داد، انفاقی که طعمش مهربانی و بخشش است.

دین اسلام کمک به نیازمندان را بسیار سفارش کرده و ائمه اطهار(ع) در کمک به نیازمندان برای همه الگویی هستند که امروز بهترین فرصت است تا در این مناسبت و اعیاد به کمک نیازمندان بشتابیم.

کمک های مومنانه ادامه خواهد داشت

امام جمعه بروجرد با اشاره به مرحله دوم کمک های مومنانه در گفت و گو با ایرنا افزود: از نخستین روزهای شیوع کرونا تاکنون کمک های خوبی در قالب طرح کمک مومنانه صورت گرفته و بسته هایی در بین نیازمندان توزیع شده است.

حجت الاسلام و المسلمین علی حسینی اضافه کرد: کمک ها به نیازمندان و افرادی که از کرونا آسیب دیده اند باید همچنان به صورت مستمر ادامه یابد و بخشی از مشکلات خانوارهای بی بضاعت با این کمک ها مرتفع گردد.

وی بیان کرد: نذورات در دهه ولایت و ایام محرم به صورت بسته های خشک معیشتی تهیه و در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

امام جمعه بروجرد با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: ضروری است تا مراسم عزاداری با رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: کمک های مومنانه با توجه به تاکید مقام معظم رهبری همچنان ادامه دارد که نذورات جمع آوری شده به صورت اقلام و مایحتاج ضروری بسته بندی و توزیع می شود و این کمک ها ادامه خواهد داشت.

توزیع ۱۰۰ بسته حمایتی به نیازمندان توسط هلال احمر بروجرد

رییس جمعیت هلال احمر بروجرد در گفت و گو با ایرنا افزود: در دومین مرحله کمک های مومنانه ،جمعیت هلال احمر بروجرد برای حضور در این برنامه بسته های حمایتی را برای توزیع در بین آسیب دیدگان از کرونا تهیه کرده است.

محمد کرمی اضافه کرد: ۱۰۰ بسته حمایتی در این مرحله شامل مایحتاج مورد نیاز خانوارها تهیه و پس از بسته بندی در بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده توزیع شده است.

کرمی اظهار کرد: ۸۰ میلیون ریال برای تهیه این بسته های حمایتی هزینه شده است.

رییس جمعیت هلال احمر بروجرد افزود: از ابتدای شیوع کرونا سه مرحله بسته حمایتی به ارزش ۵۵۰ میلیون ریال در شهرستان بروجرد توسط جمعیت هلال احمر تهیه و توزیع شده که در یک مرحله خیرین ۲۰ میلیون ریال کمک کردند.

وی گفت: با توجه به این که کرونا سبب بیکاری برخی از کارگران شد، حدود ۴۵۰ میلیون ریال بسته حمایتی تهیه و در بین خانواده های آنها توزیع شده است.

نظر شما