شناسهٔ خبر: 41798543 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان اردبیل خبرداد

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم اخلال در نظم و امنیت

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم اخلال در نظم و امنیت خبر داد و گفت: به پرونده‌های مربوط به اینگونه جرایم به صورت ویژه، سریع و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

صاحب‌خبر -

ناصر عتباتی 15 مرداد در جلسه مبارزه با جرائم خاص در اردبیل اظهار کرد: امنیت، استقلال و اقتدار ایران اسلامی ثمره جانفشانی‌ها و ایثارگری ها و مرهون خون شهداست، بنابراین وظیفه همه مسئولان است تا برای پاسداشت آن همت مضاعف داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: دستگاه قضایی استان مصمم‌تر از قبل در همکاری و هماهنگی با مجموعه‌های نظامی و انتظامی، اجازه هیچگونه عرض اندام به اخلالگران نظم و امنیت  و اراذل و اوباش نخواهد داد و با مظاهر هر گونه ناامنی به شدت و قاطعانه برخورد می‌کند.

 عتباتی با اشاره به اینکه تولید، تامین و حفظ امنیت یکی از مطالبه‌های اصلی مردم است، ادامه داد: همه مسئولین وظیفه دارند تا در راستای مطالبات به حق مردم و توسعه امنیت پایدار در استان بیش از بیش و جهاد گونه تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تشریح راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه در برخورد با اراذل و اوباش تاکید کرد: اقدام سریع و به موقع مجموعه قضایی و انتظامی به ویژه حضور به موقع پلیس در محل سبب پیشگیری از بروز بسیاری از مشکلات بعدی خواهد بود.

وی از تشکیل نیروهای واکنش سریع به تحرکات اراذل و اوباش از سوی نیروی انتظامی خبر داد و گفت: هرچند یکی از رویکردهای اصلی مجموعه قضایی و انتظامی اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه از وقوع جرم است، ولی چنانچه عده‌ای با اصرار به ارتکاب عمل مجرمانه سعی در اخلال  نظم و امنیت جامعه داشته باشند دستگاه قضایی و مجموعه انتظامی برخوردهای قاطع کیفری با اینگونه افراد خواهد داشت.

 عتباتی از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم  اخلال در نظم و امنیت خبر داد و افزود: به پرونده‌های مربوط به اینگونه جرایم به صورت ویژه، سریع و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

 رئیس کل دادگستری استان اردبیل شناسایی، رصد، بروزرسانی بانک اطلاعات مجرمین و شناسایی نواحی جرم خیز را از عوامل موثر در مقابله با تحرکات اراذل و اوباش ذکر کرد که در دستور کار مراجع قضایی انتظامی قرار گرفته است.

انتهای پیام

نظر شما