شناسهٔ خبر: 41798525 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کرونا ۲ هزار ناجی غریق را در اصفهان بیکار کرد

اصفهان - ایرنا - رییس هیات نجات غریق و غواصی اصفهان گفت: ۲ هزار ناجی غریق در این منطقه در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی استخرها بیکار شدند و در این چند ماه با مشکلات مالی رو به رو هستند.

صاحب‌خبر -

محسن تابش فر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون استخرهای استان همچون سایر نقاط کشور به جز دوره‌ای کوتاه بسته بود و بیکاری چند ماهه را برای مربیان شنا و ناجیان غریق در پی داشت.

وی با اشاره به ادامه همه گیری بیماری کووید-۱۹ در فصل گرم برخلاف پیش بینی‌ها تصریح کرد: همین امر سبب شد اقبال عمومی برای استفاده از استخرها به شدت کاهش یابد که برای ناجیان، مربیان، مدیران و مالکان ضررهای زیادی به همراه داشته است.

رییس هیات نجات غریق اصفهان خاطرنشان کرد: برخی اماکن ورزشی در این چند ماهه با دستور ستاد ملی کرونا فعالیت خود را از سر گرفتند اما استخرها با دستور این ستاد دیرتر باز شد اما مشتری و مخاطب چندانی هم ندارند، بویژه در فصل تابستان که بیشتر استقبال از آنها صورت می‌گرفته بسیار کم رونق بوده است.

تابش فر افزود: استخرها بدلیل برخورداری از تاسیسات و تجهیزات خاص مانند دیگر اماکن ورزشی نیستند که بتوان براحتی آن را تعطیل و فعالیتشان متوقف کرد و فعالیت نداشتن تاثیر مخربی بر زیرساخت‌های آن می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: ناجیان و مربیان شنا در دوران کرونا نسبت به سایر رشته‌ها بیشترین ضرر را کردند و بی شک باید برای حمایت از این قشر برنامه ویژه ای از سوی نهادهای ملی و استانی اتخاذ شود.

تابش فر با اشاره به تصمیم در سطح کلان کشور برای اعطای وام به مربیان و کارفرمایان مرتبط با استخرها و دیگر اماکن ورزشی ادامه داد: تخصیص مبلغ ۲ میلیون تومان برای مربیان و ناجیان و ۱۶ میلیون تومان به مالکان و مستاجران به دلیل افزایش چشمگیر سایر قیمت‌ها مبلغ ناچیزی است و امیدواریم این رقم افزایش پیدا کند.

رییس هیات نجات غریق اصفهان اضافه کرد: برای برون رفت از مشکلاتی که جامعه ورزش با آن روبروست ارائه بسته‌های حمایتی متداوم را پیشنهاد می‌کنیم البته این بسته‌ها شاید بخشی از زیان مالی فعالان این صنعت را جبران کند اما با اینحال و با توجه به اینکه وضعیت بحرانی همچنان دارد ضروری است.

استان اصفهان ۱۲۰ استخر مشتمل بر حدود ۷۰ استخر دولتی، ۳۰ خصوصی و ۱۳ روباز دارد.

در این استان بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی فعالیت می‌کنند.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۳۱۴ هزار و ۷۸۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۷ هزار و ۶۱۷ نفر جان باختند.

نظر شما