شناسهٔ خبر: 41796654 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

لیگ اروپا؛

منچستریونایتد - لاسک؛ خیال آسوده شیاطین سرخ/ اینتر - ختافه؛ کار سخت شاگردان کونته مقابل حریف سرسخت اسپانیایی

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- منچستریونایتد پس از رسیدن به هدف خود در پایان لیگ برتر، حالا به دنبال این است تا با کسب جام فصل 20-2019 را به پایان برساند.
به گزارش آریا، منچستریونایتد با خیالی آسوده سراغ دیدار برگشت با لاسک می رود. میسون گرینوود با گل کردن 5 مورد از 8 شوت در چارچوب خودش، بیشتر از هر بازیکن دیگری در فصل جاری لیگ اروپا برای منچستریونایتد گلزنی کرده است. منچستریونایتد در فصل جاری لیگ اروپا از 35 بازیکن متفاوت استفاده کرده است، یعنی حداقل 7 بازیکن بیشتر از هر تیم دیگری در این رقابت ها. آخرین باری که منچستریونایتد به مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا رسید، موفق به قهرمانی در این رقابت ها شد (در فصل 17-2016 همراه ژوزه مورینیو). منچستریونایتد در رقابت های اروپایی، مقابل نمایندگان هیچ کشوری بیش از اتریشی ها از شکست در امان نبوده است (9 بازی، 8 برد و 1 تساوی).
اوله گونار سولسشر در نشست خبری خود پیش از دیدار منچستریونایتد - لاسک در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا شرکت کرد. به نقل از MEN، گفته های سرمربی منچستریونایتد در این نشست از این قرار بودند: چهار بازی با کسب یک جام فاصله داریم. تیم در طول فصل پیشرفت کرد و من از قرار گرفتن در رده سوم راضی هستم ولی قدم بعدی کسب یک جام خواهد بود.  
استراحت دادن به بازیکنان اصلی منچستریونایتد؟ بازیکنان خواستار بازی کردن هستند و تعطیلات نمی خواهند. گفتن این که «نه، تو باید استراحت کنی» راحت نیست. امیدوارم بازیکنان مثل من نیاز به برنده شدن داشته باشند. از نظر من ما با میل به قهرمانی سراغ این تورنمنت می رویم و استراحتی در کار نخواهد بود.   
آکسل (توانزبه) گرفتگی هایی داشت و مجبور شد پایش را عمل کند. او در اوایل سپتامبر بر می گردد. در مورد لوک (شاو) هم همین طور است؛ باید برای شروع فصل 21-2020 آماده باشد. در بازی فردا جسی (لینگارد) در ترکیب اصلی قرار می گیرد ولی ترکیب تیم تفاوت زیادی با بازی ماه مارس مقابل لاسک نخواهد داشت. مباحثی در مورد چگونگی برگزاری تورنمنت مطرح شد. در حال حاضر برای برگزاری مسابقات در آلمان آماده می شویم و می خواهیم همان جا بمانیم.
این پنجره تابستانی طولانی است. هر انتقالی روند خودش را دارد. شرایط از این قرار است، بنابراین اگر خبر جدیدی در کار باشد شما را مطلع خواهیم کرد. راه درست یا غلطی برای مرییگری کردن وجود ندارد. من 11 سال به عنوان بازیکن و 4 سال به عنوان مربی اینجا حضور داشته ام و این سال ها روی من تاثیر گذار بودند. ما در حال کار کردن روی پرس از بالا و ضد حملات هستیم.   
به نظرم کریس اسمالینگ نشان داده است چقدر برای منچستریونایتد ارزشمند است. امسال بیشتر برای این بود تا به طور مستمر بازی کند و ثابت کند چه مدافع میانی خوبی است. می خواستم به هری (مگوایر)، ویکتور (لیندلوف) و آکسل فرصت بدهم، بنابراین تصور کردیم رم بهترین گزینه برای او است. امسال نشان داد مهره ارزشمندی خواهد بود. در طول این فصل با او در ارتباط بودم و از عملکردش رضایت دارم.

- اینتر نمی خواهد برای چهارمین بار متوالی، طعم تلخ حذف از مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا را بچشد. در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا در فصل 2019/20، اینتر و ختافه در دیداری که به صورت تک بازی در گلزن کرشن آلمان برگزار می شود، به مصاف هم خواهند رفت. اینتر پس از برداشته شدن قرنطینه، دوران پر فراز و نشیبی را سپری کرد که این باعث شد نتواند با وجود افت مقطعی یوونتوس، قهرمان سری آ شود. آنها سپس در سه هفته پایانی سه پیروزی متوالی کسب کردند تا عنوان نائب قهرمانی را به دست آورند. ختافه نیز که تا قبل از شیوع ویروس کرونا، شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را داشت، پس از برداشته شدن قرنطینه نتایج بسیار بدی گرفت و فصل را با رتبه هشتم به پایان برد (فقط یک پیروزی در 11 بازی آخر در لالیگا).
ختافه در فصل جاری در گروه C لیگ اروپا قرار گرفت که در آن بازل، کراسنودار و ترابزون اسپور نیز حضور داشتند. این تیم پس از نماینده سوئیس در رتبه دوم قرار گرفت و در مرحله یک شانزدهم نهایی به آژاکس برخورد کرد. آنها در اسپانیا 2-0 آژاکس را شکست دادند اما با وجود شکست 2-1 مقابل نماینده هلند در بازی برگشت، در مجموع با حساب 3-2 صعود کردند و حالا باید به مصاف اینتر بروند.
اینتر نیز پس از قرار گرفتن در رده سوم گروهی که اسلاویاپراگ، بارسلونا و دورتموند نیز در آن حضور داشتند، از لیگ قهرمانان به لیگ اروپا آمد و در مرحله یک شانزدهم نهایی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 4-1 از سد لودوگورتس عبور کرد و حالا باید به مصاف نماینده اسپانیا برود. برنده دیدار اینتر-ختافه، روز دوشنبه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده مسابقه لورکوزن-رنجرز می رود. در لیست اروپایی ختافه نام کندی به دلیل اتمام قرارداد قرضی و در لیست اروپایی اینتر نام های وسینو و آساموا به دلیل مصدومیت دیده نمی شوند.
ختافه برای اولین بار قرار است در یک بازی اروپایی به مصاف یک تیم ایتالیایی برود. ختافه برای دومین بار است که در لیگ اروپا حضور دارد. اولین حضور این تیم نیز به فصل 2010/11 باز می گردد که در مرحله گروهی آن، بعد از دورتموند و یانگ بویز، در رتبه سوم قرار گرفت و نتوانست به مرحله حذفی صعود کند. در زمانی که این رقابت ها با نام جام یوفا شناخته می شد نیز ختافه فقط یک بار و در فصل 2007/08 حضور در آن را تجربه کرد (تا یک چهارم نهایی بالا آمد اما در برابر بایرن مونیخ حذف شد).
اینتر تاکنون در برابر نمایندگان اسپانیا، آمار 9 پیروزی، 9 تساوی و 2 شکست در بازی های خانگی و آمار 3 پیروزی، 2 تساوی و 15 شکست در بازی های بیرون از خانه را از خود ثبت کرده است. اینتر در زمین بی طرف تاکنون دو بار به مصاف نمایندگان اسپانیا رفته است. اولین بار در وین اتریش و در فینال جام باشگاه های اروپای سال 1964 که 3-1 رئال مادرید را شکست داد و دومین بار نیز در موناکو و در سوپرکاپ اروپای سال 2010 که در آن 2-0 مغلوب اتلتیکو مادرید شد. اینتر در سه بار آخری که به مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا رسیده، نتوانسته به دور بعد صعود کند (حذف مقابل تاتنهام در فصل 2012/13، مقابل وولفسبورگ در فصل 2014/15 و مقابل آینتراخت فرانکفورت در فصل 2018/19).
اینتر در تمام سه بازی خود در ورزشگاه فلتینس آرنا که همگی برابر شالکه برگزار شده، در کسب پیروزی ناکام بوده است (2 شکست و یک تساوی). نراتزوری آخرین بار در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل 2010/11 به این ورزشگاه آمد و 2-1 مغلوب شالکه شد (شکست 7-3 در مجموع دو دیدار رفت و برگشت).
(چهارشنبه) شاهد آغاز رقابت های اروپایی خواهیم بود و بازی های مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا انجام خواهد شد. روز جمعه نیز بازی های دور برگشت رقابت های لیگ قهرمانان اروپا آغاز خواهد شد. به گزارش وب سایت رسمی یوفا، در فصل جاری و در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا، کارت های زرد بازیکنان محاسبه نخواهد شد. بدین ترتیب، هیچ بازیکنی به علت دریافت کارت زرد از حضور در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های اروپایی محروم نخواهد شد. این قوانین در مرحله پلی آف فصل آینده رقابت های اروپایی نیز اعمال خواهد شد و هیچ بازیکنی به دلیل دریافت کارت زرد از حضور در مرحله گروهی این رقابت ها محروم نخواهد شد.

نظر شما