شناسهٔ خبر: 41796511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آغاز کمک مؤمنانه "شیفت ایثار" در اردبیل؛ بحرانی که با همکاری مردم کنترل می‌شود

گروه استان‌ها - مردم استان اردبیل در این مرحله کمک مؤمنانه هم‌پا و همراه سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نسبت به تهیه و توزیع اقلام خوراکی و بهداشتی در نقاط محروم و حاشیه شهرها اقدام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، کمک مؤمنانه با هدف اطعام نیازمندان و کمک به مستمندان در حاشیه شهرها در سراسر کشور از زمان شیوع کرونا آغاز شده است که در استان اردبیل نیز این مساعدت مؤمنانه در دو مرحله نخست که برگزار و تمام شده و همچنین مرحله دوم با عنوان شیفت ایثار در حال برگزاری است.

مردم استان اردبیل در این مرحله کمک مؤمنانه هم‌پا و همراه سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نسبت به تهیه و توزیع اقلام خوراکی و بهداشتی در نقاط محروم و حاشیه شهرها اقدام کردند که این مساعدت مالی و معنوی هم‌اکنون در سطح استان در حال برگزاری است.

بحران کرونا و شاهکار سپاه؛ مردم مساعدت‌های مؤمنانه را فراموش نکنند

آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل عصر دیروز در با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا تا به اکنون مردم و سپاه پای ثابت کمک‌رسانی به نیازمندان و مردم با شرایط خاص بودند، اظهار داشت: هر کجا که اعتقادات دینی باشد یقین انسانیت هم در آنجا وجود دارد و ما در بحران کرونا به خوبی شاهد بودیم که سپاه پاسداران و با همراهی و همکاری مردم توانست شاهکار عظیمی را خلق کند.

وی با اشاره به اینکه زمینه مساعدت‌های مؤمنانه در فرهنگ دینی همواره بوده است، اضافه کرد: در عید قربان که پشت سر گذاشتیم مردم استان اردبیل همانند روزهای دیگر خوش درخشیدند و توانستند در اطعام‌رسانی به مردم نیازمند و هم‌نوعان خود گام بزرگی بردارند که این عمل نیک شایسته تقدیر است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عید ولایت و غدیر نزدیک است و ثواب دست‌گیری در این ایام بسیار بالاست به طوری که اطعامی که در این ایام به فقرا داده می‌شود ثواب چند برابری برای آن ثبت می‌گردد.

عاملی اظهار کرد: اگر ثواب اطعام فقرا در مناسبتهای مذهبی مختلف را جمع کنند ثواب هیچ کدام به اندازه اطعام فقرا در ایام غدیر نیست.

وی ادامه داد: خداوند در روز غدیر سفره خاصی باز کرده و کسی که بخواهد در در این روز با نیت خالصانه احسان کند به جد مورد لطف و کرم خداوند قرار می‌گیرد.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ضرورت دست‌یابی به هیمنه گذشته ایران و رسیدن به قدرت جهانی، کسب دانش جهانی در حوزه‌های مختلف می‌باشد.

مردم با رعایت جهات شرعی و بهداشتی نذری دهند

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز با اشاره به نزدیک بودن ماه محرم، گفت: استان اردبیل به عنوان پایتخت حسینیت کشور هر سال در دهه اول ماه محرم و در اربعین حسینی عزاداری‌های ماندگاری را به خود می‌بیند که ما امسال از مردم متدین و حسینی استان انتظار داریم تا با رعایت تمام جهات شرعی و بهداشتی نسبت به اطعام فقرا اقدام نمایند.

سردار جلیل بابازاده تصریح کرد: دیدن شور حسینی به همراه شعور حسینی در میان مردم استان اردبیل باعث فخر و مباهات است که در این راستا از تمام متمول‌های استان برای ورود به عرصه خدمت به مردم دعوت می‌کنیم که انصافا تا این مرحله از کمک مؤمنانه نیز بسیاری از متمول‌ها سنگ تمام گذاشتند.

وی با تاکید بر ضرورت هم‌ذات‌پنداری بیان کرد: ما باید خودمان را یک خانواده ببینیم اگر ما خود را از جماعت دور ببینیم در واقع به سیره و سفارش پیامبر پشت کرده‌ایم و این اصلا شایسته نیست.

توزیع 100 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن مرحله نخست کمک مؤمنانه در سطح استان اردبیل اظهار کرد: در مرحله نخست این پویش جمعی مردمی در سطح استان بیش از یکصد هزار بسته معیشتی شامل اقلام ضروری خوراکی و بهداشتی توسط سپاه استان تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد.

شکر عبدی با بیان اینکه برای مرحله دوم کمک مؤمنانه تهیه و توزیع بیش از 25 هزار بسته معیشتی مدنظر می‌باشد، افزود: مرحله دوم کمک مؤمنانه در سطح استان با عنوان شیفت ایثار در حال برگزاری است که این مرحله از امروز به صورت رسمی آغاز شد.

وی اقدام خیرخواهانه مردم در راستای کمک‌رسانی به نیازمندان و هم‌نوعان خود را جهادی دانست و گفت: از تمامی خیران و اقشار مختلف مردم که در این مدت همراه و همپای سپاه حضرت عباس(ع) استان در امر کمک‌رسانی در صحنه بودند نهایت تقدیر و قدردانی را داریم.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان از مردم خواست تا در حد بضاعت و وسع توان نسبت به کمک به مردم مناطق محروم و نیازمند اقدام نمایند تا مرحله دوم کمک مؤمنانه با عنوان "شیفت ایثار" همچون مرحله نخست این مساعدت مردمی با موفقیت به اتمام برسد.

انتهای پیام/133/ی

نظر شما