شناسهٔ خبر: 41795857 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فرصت‌امروز | لینک خبر

خرید تیک تاک طرح جدید مایکروسافت

جردن ناوت امیر آل علی / cnbc

صاحب‌خبر -

مایکروسافت در بیانیه‎ ای اعلام کرده است که در حال مذاکره با مدیران تیک تاک برای خرید این شبکه اجتماعی چینی هستند. درواقع تحریم ‎های آمریکا باعث شده است تا سرعت رشد این شرکت با مشکلاتی مواجه شود . به همین خاطر به نظر برخی از تحلیلگران، اکنون زمان مناسبی برای فروش این شبکه است. درواقع با توجه به رکوردشکنی‎ هایی که تیک تاک داشته است، احتمالا شاهد رقم بسیار بالایی خواهیم بود.

خرید تیک تاک طرح جدید مایکروسافت

در این راستا مدیر مایکروسافت آقای ساتیا نادلا با دونالد ترامپ جلسه ‎ای را داشته و همین امر باعث شده است تا امیدهای زیادی به وجود آید که این خرید، پایان مشکلات به وجود آمده برای شبکه اجتماعی محبوب تیک تاک خواهد بود. در نهایت این خرید می ‎تواند باعث شود تا حضور در بازار هند، بار دیگر برای این شبکه میسر شود. درواقع با توجه به جمعیت بالای دو کشور هند و آمریکا، عدم حضور ضربه سنگینی محسوب می ‎شود.

نکته جالب این است که فیس ‎بوک و گوگل، در چین ممنوع بوده و این امر باعث شده است تا برخی نسبت به امکان خرید این شبکه، تردیدهایی را داشته باشند. حال باید دید که در نهایت چه اتفاقی رخ خواهد داد. با توجه به این امر که خرید لینکدین چندان موفقیت آمیز نبوده است، این شبکه می ‎تواند سکوی پرتابی برای رقابت مایکروسافت با فیس ‏بوک باشد که در حال حاضر با در اختیار داشتن اینستاگرام و واتس ‎اپ، قدرت اول محسوب می ‎شود.

نظر شما