شناسهٔ خبر: 41795399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هیئت‌های مذهبی عزاداری سیدالشهدا را برپا می‌کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در نشست ستاد مبارزه با کرونای استان گفت: هیئت‌های مذهبی با حفظ ضوابط بهداشتی و هدایت نذورات به سمت کمک مومنانه، عزاداری سیدالشهدا را برپا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در نشست ستاد مبارزه با کرونای استان بوشهر با اعلام آمادگی برای برگزاری مراسم ایام ماه محرم در نقاط مختلف استان بیان کرد: هیئات مذهبی با حفظ ضوابط  بهداشتی و هدایت نذورات به سمت کمک مومنانه عزاداری سیدالشهدا را متناسب با شرایط روز اقامه می‌کنند و برای برگزاری مراسم ایام ماه محرم لازم است کارگروه مشترکی با حضور دستگاه‌های ذیربط تشکیل شود.

او با بیان اینکه رعایت ضوابط بهداشتی در جهت حفظ سلامت عزاداران مهم است، حفظ سلامتی مردم را در اولویت برنامه‌ها دانست و تاکید کرد: در راستای شناساندن راه و روش امام حسین (ع) به جامعه هدف نباید از هیچ کوششی فروگذاری شود که ماه محرم بهترین وقت برای تحقق این مهم است.

بیشتر بخوانید

برگزاری عزاداری سنتی محرم در بوشهر ممکن نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تاکید بر تدوین برنامه‌ در راستای رعایت ضوابط بهداشتی ویژه ماه محرم افزود: در استان بوشهر ۱۲۰۰ هیئت مذهبی آمادگی برگزاری مراسم ماه محرم دارند از این نظر باید ضوابط بهداشتی برای آنان تهیه و تدوین شود تا بتوان از جلوگیری از ویروس کرونا پیشگیری کرد.

حجت‌‌الاسلام سروستانی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی استان بوشهر آمادگی رعایت ضوابط بهداشتی برای برگزاری مراسم ماه محرم دارند عنوان کرد: هیئت‌های مذهبی برنامه‌های مختلفی برای ایام ماه محرم تدارک دیده‌اند که بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه "مجالس امام حسین (ع) هیچگاه تعطیل نمی‌شود اما برای حفظ سلامت عزاداران باید ضوابط بهداشتی مطابق با اعلام ستاد ملی کرونا رعایت شود" گفت: در صورتی‌که برگزاری مراسم عزای ماه محرم در فضای حقیقی با محدودیت‌هایی مواجه شود از طریق فضای مجازی نیز آن را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/م

نظر شما