شناسهٔ خبر: 41794588 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

گفت‌وگو با صادق‌هاشمیان آی.کی.دوکار ورزش‌های رزمی

صاحب‌خبر -

علی اکبر فرقانی

ورزشکاران حرفه ای و هدفدار  آنقدر تلاش می‌کنند تا بیشتر فنون رزمی و دفاع شخصی را به درستی فرا گیرند و در مسابقات سراسری یا خارج از کشور شرکت کنند تا بتوانند به مرحله قهرمانی برسند. به عنوان نمونه سید صادق‌هاشمیان چهل و دو ساله، می‌گوید:  شش سال دفاع شخصی آی.کی.دو کار می‌کند و سال هشتاد در ایران توانست مقام اول کشور را از میان رقبای خود به دست آورد. همچنین در سال هشتادو دو هم در کشور ژاپن مقام اول را کسب کند و موفق به دریافت سه مدال برنز و دو مدال طلا شود و در حال حاضر هم به طور حدی و حرفه ای ورزش می‌کند. صادق‌هاشمیان می‌گوید: پسرم شاهین شانزده سال دارد و او هم مدت هفت سال کیوکوشین کاراته کار است. به گفته ایشان، دخترش شهلا یازده ساله نیز ورزشکار است.  او می‌گوید: متأسفانه ورزشکاران رزمی که سال‌ها سختی کشیده اند و مدال گرفته اند و برای کشور افتخارآمیز بوده اند و هستند، از سوی مسئولان حمایت نمی‌شوند‌‌. هاشمیان هفده سال با موتورسیکلت اش کار می‌کند و تنها درآمدش از راه رانندگی با موتورسیکلت تأمین می‌شود. مستأجر است و مشکلات فراوانی را تحمل می‌کند.

پیشنهاد خنک را رد کردم و به آنتورپ آمدم

دروازه بان تیم ملی ایران دلیل انتخاب آنتورپ و رد کردن پیشنهاد باشگاه خنک را اعلام کرد. علیرضا بیرانوند گلر ایرانی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی آنتورپ با جان بوتز رقابت می‌کند.  گلر ملی پوش ایرانی به غیر از آنتورپ از بلژیک پیشنهاد دیگری داشت ولی در نهایت به این باشگاه آمد. رابطه بیرانوند با فوتبال بلژیک از طریق حضور این بازیکن در تیم ملی ایران زیرنظر مارک ویلموتس ایجاد شد. بیرانوند در این زمینه گفت: ویلموتس کسی است که مرا برای رفتن به اروپا تشویق کرد. در واقع بعد از جام جهانی 2018 می‌خواستم به فوتبال اروپا بیاییم ولی پرسپولیس به من این اجازه را نداد. وی افزود: خنک هم می‌توانست فرصتی دیگری برای من باشد ولی باشگاه آنتورپ به من قول داد تا فرصت بازی بیشتری داشته باشم به همین خاطر به اینجا آمدم. این اولین تجربه ام در اروپا است و ماجراجویی‌ام به اینجا ختم نمی‌شود.

ستاره انگلیسی در راه اولدترافورد

نشریه دیلی میل مدعی شد جیدون سانچو فاصله‌ای تا پوشیدن لباس منچستریونایتد ندارد. به گزارش «ورزش سه»، به نظر می‌رسد تمامی توافقات برای انتقال جیدون سانچو، ستاره انگلیسی و جوان دورتموند به اولدترافورد انجام شده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، او به زودی با بستن قراردادی پنج ساله راهی منچستریونایتد خواهد شد. دیلی میل امشب در گزارشی فاش کرد جیدون سانچو تقریبا از نظر شخصی با یونایتد توافق کرده و این انتقال به زودی رسمی خواهد شد. به نظر می‌رسد یونایتد برای خرید این بازیکن جوان رقمی در حدود 108 میلیون پوند پرداخت خواهد کرد و بدین ترتیب جیدون سانچو بالاتر از پل پوگبای 89 میلیون پوندی، گرانقیمت ترین خرید تاریخ منچستریونایتد لقب خواهد گرفت.  دستمزد فعلی جیدون سانچو در دورتموند 190 هزار پوند در هفته است و انتظار می‌رود این رقم افزایش قابل توجهی در اولدترافورد پیدا کند. همچنین گرت بیل با انتقالی 86 میلیون پوندی در سال 2013 از تاتنهام به رئال مادرید گرانقیمت ترین بازیکن بریتانیایی بود و به نظر می‌رسد جیدون سانچو این عنوان را نیز از آن خود خواهد کرد. با اضافه شدن این بازیکن و حضور ستاره‌هایی چون مارکوس راشفورد و میسون گرینوود، یونایتد فصل بعد خوش آتیه ترین بازیکنان انگلیس را در اختیار خواهد داشت.  در اواسط فصل شایعاتی در کمورد تمایل رئال مادرید نیز به خرید جیدون سانچو منتشر شده بود، اما مشکلات مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا باعث عقب نشینی باشگاه اسپانیایی شد و حالا منچستریونایتد مهم ترین مشتری پدیده جوان دورتموند است.

مسی، پادشاه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

بارسلونا با حضور ستاره آرژانتینی‌اش در بازی‌های خانگی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نتایج عالی کسب کرده است. به ‌گزارش ایسنا و به نقل از بی ساکر، چهار بازی می‌تواند فصلی برای فراموشی را به یک سال فوق‌العاده برای بارسلونا تبدیل کند. تنها یک پوکر در بازی‌ها فاصله بین آبی اناری و فتح لیگ قهرمانان اروپا است. این جام می‌تواند ناجی تیمی شود که در رقابت‌های لیگ نتوانست به وظایفش عمل کند.  نخستین گام برابر ناپولی خواهد بود که این دیدار از مرحله برگشت یک هشتم نهایی در نوکمپ برگزار می‌شود. تیم کاتالانی در ورزشگاه ناپولی تساوی ارزشمند یک بر یک را به دست آورد. به همین خاطر بدون فشار بازی را آغاز خواهد کرد چون با نتیجه بدون گل هم می‌تواند به یک چهارم نهایی صعود کند. بارسا از مهره‌ای در ترکیبش بهره می‌برد که در ورزشگاه خانگی و در این مرحله از لیگ قهرمانان پادشاهی کرده است، او کسی نیست جز لیونل مسی. ستاره آرژانتینی یک تضمین برای آبی اناری‌ها در یک هشتم نهایی است. با حضور این بازیکن بارسا ۱۲ پیروزی پیاپی در بازی‌های خانگی یک هشتم به دست آورده است. آخرین شکست این تیم به فصل ۰۷-۲۰۰۶ بر می‌گردد که ۲ بر یک مغلوب لیورپول شد. پس از آن‌ها همه حریفان تیم کاتالانی با شکست روبه‌رو شدند. سلتیک (یک بر صفر)، لیون (دو بار، ۵ بر ۲ و ۵ بر یک)، اشتوتگارت (۴ بر صفر)، آرسنال (دو بار با نتیجه مشابه ۳ بر یک)، بایر لوکوزن (۷ بر یک)، میلان (۴ بر صفر)، منچسترسیتی (دو بار، ۲ بر یک و یک بر صفر)، پاری سن ژرمن (۶ بر یک) و چلسی (۳ بر صفر). علاوه بر این ستاره آرژانتینی در ۱۴ بازی برگشت ۱۹ گل به ثمر رسانده و میانگین ۱.۴۰ گل در هر دیدار را به ثبت رسانده است. 

پرسپولیس - ذوب آهن؛ کلکسیون بردهای پرگل!

پرسپولیسی‌ها در سال‌های اخیر دو پیروزی سه گله برابر ذوب‌آهن داشتند. به گزارش «ورزش سه»، سرخپوشان پایتخت تاکنون 7 پیروزی سه گله برابر ذوب آهن داشتند و علاوه بر آن یک بار با نتیجه 4-1 و بار دیگر هم با پیروزی شش گله، ذوب آهن را از پیش رو برداشتند. نکته جالب این که اولین و آخرین بازی تاریخ دو تیم با پیروزی 3-0 پرسپولیسی‌ها به اتمام رسید و حالا شاگردان گل محمدی به دنبال ثبت یک برد دیگر هستند.  در تاریخ هماوردی این دو تیم که از سال 1352 تاکنون بوده، یک پیروزی شش گله و یک برد چهار گله نیز دیده می‌شود. در بردی که با چهار گل به ثبت رسید، حسین کلانی دو گل به ثمر رساند و خوردبین و حاج رحیمی‌پور نیز گل‌های بعدی را به ثمر رساندند. در پیروزی شش گله که سال 1373 رقم خورد اما این علی دایی بود که هت تریک کرد و فرشاد پیوس و جواد منافی هم گل‌های دیگر را زدند. نکته جالب این که در لیگ ششم قرمزها دبل کردند و هر دو بازی رفت و برگشت را با برد سه گله به اتمام رساندند؛ معدنچی، نیکبخت، بادامکی، شعبو و حاجی زاده گل‌های تیم مصطفی دنیزلی را زدند. ذوب آهن هم البته سابقه بردهای این چنینی برابر پرسپولیس را دارد. در لیگ هشتم، پنجم، چهارم و دوم ذوب آهن پرسپولیس را با پیروزی پرگل بدرقه کرد و البته سرخ‌ها هم یک بار دیگر با درخشش وحید‌هاشمیان در لیگ دهم این تیم باسابقه اصفهانی را 3-0 بردند.


 

برچسب‌ها:

نظر شما