شناسهٔ خبر: 41793086 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

موشکهای حزب الله خطری اساسی برای اسرائیل است

پس از گزارشی که روز گذشته منتشر شد مبنی بر اینکه ۲.۶ میلیون صهیونیست در برابر حملات موشکی پناهگاه مناسبی ندارند، یک ژنرال صهیونیست موشکهای حزب الله را خطری راهبردی برای تل آویو دانست.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، به نقل از رای الیوم، پس از گزارشی که روز گذشته منتشر شد مبنی بر اینکه ۲.۶ میلیون صهیونیست در برابر حملات موشکی پناهگاه مناسبی ندارند و اینکه ۲۰ درصد از پناهگاههای عمومی در فلسطین اشغالی قابل استفاده نیست؛ «گیورا آیلند» رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: دشمن اصلی و خطرناکترین برای اسرائیل، موشک های نقطه زن حزب الله است که از این موشکها برای هدف قرار دادن مراکز و تاسیسات راهبردی ما استفاده خواهد کرد و خطرات حملات موشکی از این بابت است که این مراکز و تاسیسات در برابر موشکهای پیشرفته ای که حزب الله در اختیار دارد، مصون نیستند.

وی افزود: موشک های نقطه زن خطری راهبردی برای اسرائیل محسوب می شود و ما توان مقابله با این موشکها را نداریم و ایجاد بازدارندگی مناسب هم سالها به طول خواهد انجامید.

اوری بار یوسف استاد روابط بین الملل دانشگاه حیفا هم گفت: ما واکنش نظامی خوبی در قبال تهدید صدها یا هزان موشکی که در دست حزب الله است و به سوی اسرائیل نشانه گرفته شده است، نداریم. این موشک ها نه تنها مراکز راهبردی اسرائیل را هدف قرار خواهد داد که به برجهای مسکونی در تل آویو هم خواهد رسید.

این در حالی است که روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم در گزارشی اذعان کرد: جبهه داخلی و پایگاههای ارتش اسرائیل برای نبرد آتی آماده نیست.

«یسرائیل هارئیل» که به مدت ۱۵ سال رئیس شورای شهرک‌ها بوده است در مقاله‌ای در روزنامه هاآرتص نوشت: مقامات تل‌آویو تلاش می‌کنند تا تصویری از مصونیت اسرائیلی‌ها در برابر موشک های حزب‌الله ارائه دهند٬ درحالی که جنگ دوم با لبنان و عملیات «جرف الصامد» حماس ثابت کرد که جبهه داخلی اسرائیل توانایی بسیار کم و نگران کننده‌ای دارد.

به اعتقاد وی مقامات صهیونیست در تلاش برای کاهش نگرانی از تهدیدها هستند؛ به ویژه اینکه تصمیم‌سازان تل‌آویو پس از ناامیدی از سیاست هجومی از زمان جنگ سال ۱۹۶۷ به سیاست دفاعی و مهار روی آورده و این امر منطبق با اظهارات «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی است که تأکید کرد اسرائیل از سال ۱۹۶۷ در هیچ جنگی پیروز نشده است.

هارئیل آورده است:  «امیر ایشل» فرمانده نیروی هوایی اسرائیل به این می بالد که در ۵ سال گذشته حدود ۱۰۰ حمله را در سوریه انجام داده و این به مثابه شادی تهیدستان است زیرا این حملات مانع از انتقال حدود ۱۵۰ هزار موشک دیگر به حزب الله نشد. نتیجه استراتژی «جنگ میان جنگ‌ها» که اسرائیل آن را با هدف جلوگیری از تقویت توان حزب‌الله مطرح کرده را می توان از وحشت و فریادی که در داخل اسرائیل درباره تقویت فزاینده توان حزب الله بلند است، مشاهده کرد. جهان نيوز

نظر شما