شناسهٔ خبر: 41792973 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۸ درصد آمریکایی‌ها به اظهارات ترامپ درباره کرونا اعتماد ندارند

تهران- ایرنا- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد؛ ۵۸ درصد مردم آمریکا به اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور در مورد کرونا اعتماد ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نظرسنجی شبکه ان.بی.سی نیوز که سه‌شنبه نتایج آن منتشر شد، حاکی است؛ حدود دو سوم آمریکایی‌ها می‌گویند که به ترامپ اعتماد ندارند اما ۳۱ درصد اعلام کردند که به اظهارات رئیس جمهوری کشورشان درباره کرونا اعتماد دارند.
بر اساس این نظرسنجی، اکثر بزرگسالان آمریکایی گفتند که به اظهارات و عملکرد و نیز مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها و «آنتونی فائوچی» رییس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی اعتماد دارند.
حدود ۵۱ درصد گفتند که به اظهارات فائوچی و ۵۵ درصد نیز اعلام کردند که به عملکرد  مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها اعتماد می‌کنند. 
در همین حال، ۴۹ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که به فرمانداران ایالت‌ها اعتماد بیشتری دارند و ۳۷ درصد نیز اعلام کردند که به فرمانداران اعتماد ندارند.
فائوچی از دهه ۱۹۸۰ و همزمان با شیوع اچ‌آی‌وی/ایدز ریاست موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا را برعهده داشت و اخیراً هدف حملات دولت آمریکا قرار گرفته است.
فائوچی در ماه ژوئیه هشدار داده بود که شیوع کرونا در حال گسترش است اما کاخ سفید فهرستی از اظهارات وی منتشر کرد که به گفته آنها اشتباهات فائوچی را نشان می‌دهد.
ترامپ نیز پیام‌های را در توئیتر بازنشر داده که خواستار استعفای فائوچی شده است.

نظر شما