شناسهٔ خبر: 41792869 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سوال خضریان درباره واردات گندم به صحن مجلس ارسال شد

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون علی خضریان از پاسخ وزیر جهاد کشاورزی درباره خرید گندم تضمینی قانع نشد و نهایتا سوال وی به صحن ارسال شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام احد آزادی خواه دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست کمیسیون متبوعش اظهار داشت: در نشست امروز وزیر جهاد کشاورزی به همراه برخی معاونش برای پاسخ به سوالات برخی نمایندگان حاضر شد. 

وی افزود: یکی از سوالات مربوط به سلمان ذاکر نماینده ارومیه درباره سوال سیب ارومیه و محصولات‌ کشاورزی بود. 

وی ادامه داد: در ادامه سوال علی خضریان نماینده مردم تهران درباره علت حذف ردیف تضمینی گندم از بودجه بود. هم سوال آصفری نماینده اراک درباره منابع طبیعی نیز مطرح شد. 

آزادی خواه همچنین خاطرنشان کرد: در ادامه نشست، وزیر جهادکشاورزی و معاونان وی به سوالات نمایندگان پاسخ داد. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از اظهارات وزیر جهاد کشاورزی خضریان از پاسخ وی قانع نشد و نهایتا سوال به صحن مجلس ارسال شد. 

وی درباره جزئیات سوال خضریان از وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: یک ردیف از قبل آماده شده بود که از بودجه سنواتی برای خرید تضمینی گندم بگنجاند که به خود کفایی گندم برسیم که این از سال 93 از این ردیف حذف شده است. 

وی بیان کرد: از سال 94 حدود 3 میلیون تن سالانه واردات گندم داشتیم که رانت و سواستفاده در این قصه محتمل است یعنی یک شرکت خاص توسط اقازاده حجاریان که 25 ساله است 3 تا 4 تن گندم وارد می‌کند. 

آزادی خواه تصریح کرد: سوال خضریان این بود که چرا باید این ردیف حذف شود که از آن طرف چند برابر ان واردات کنیم که متاسفانه این اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: وزیر توضیح داد که حذف این ردیفها فقط مختص گندم نیست و برای خیلی موارد دیگر هم بوده است البته معاونان وی هم توضیح دادند که خرید تضمینی انجام می‌شود و کم نشده که خضریان از توضیحات آنها قانع نشد و نهایتا سوال به صحن مجلس ارسال شد. 

نظر شما