شناسهٔ خبر: 41792854 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش انستیتو پاستور به ادعای درمان کرونا با «نیش زنبور عسل»

در پی انتشار فیلمی درباره تأثیر نیش زنبور عسل بر درمان کرونا ویروس، انستیتو پاستور توضیحاتی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی و امور بین‌الملل انستیتو پاستور ایران با صدور اطلاعیه‌‌ای توضیحاتی را در مورد فیلم منتشرشده در مورد تأثیر نیش زنبور عسل بر درمان کرونا ویروس ارائه داد.

متن این اطلاعیه به‌شرح زیر است:

اخیراً کلیپی در شبکه‌‌های مجازی درخصوص تأثیر نیش زنبور عسل بر درمان بیماری‌‌های مختلف و از جمله کرونا ویروس توسط آقای دکتر عظیم اکبرزاده خیاوی منتشر شده است که ایشان وابستگی علمی خود را انستیتو پاستور ایران اعلام کرده است.
به استحضار می‌‌رساند نامبرده عضو هیئت علمی بازنشسته این انستیتو بوده و ادعاهای صورت‌گرفته در این ارتباط، در انستیتو پاستور ایران مورد بررسی و تأیید قرار نگرفته است.

بررسی تأثیر درمانی هر دارو یا مداخله پزشکی بر کروناویروس و بیماری‌‌های مشابه باید پس از بررسی پروپوزال مربوطه در شورای پژوهشی مراکز تحقیقاتی و دریافت مجوز از کمیته‌‌های اخلاق پزشکی صورت بگیرد و تا زمانی که این مراحل انجام نشود و نتایج احتمالی درمانی مطالعات به تأیید مراجع ذی‌صلاح در کشور نظیر سازمان غذا و دارو نرسیده و به پروتکل‌‌های درمانی کشور وارد نشود، این روش‌های درمانی، ادعاهای اثبات‌نشده بوده، مورد تأیید نبوده و توصیه نمی‌‌شود.

ویروس کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

 

انتهای پیام/+

نظر شما