شناسهٔ خبر: 41792512 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران تاکید کرد:

مناسب‌سازی معابر و پیاده‌روها برای تردد راحت‌تر معلولین

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در جلسه ویدئو کنفرانسی با شهرداران استان گفت: شهرداری‌ها در راستای مناسب‌سازی معابر برای تردد راحت‌تر معلولین، اقدامات اساسی را انجام دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در جلسه ویدئو کنفرانسی با شهرداران استان گفت: شهرداری‌ها در راستای مناسب‌سازی معابر برای تردد راحت‌تر معلولین، اقدامات اساسی را انجام دهند.

مهدی رازجویان افزود: معابر و پیاده‌روها باید برای تردد معلولین و افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند، بهسازی شود.

او ادامه داد: شهرداران در صدور پایان‌ کار ، قوانین ساختمانی مورد تایید سازمان بهزیستی جهت تردد معلولین و کم‌توانان را کنترل و لحاظ کنند.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه شهرداران در صدور پروانه ساختمانی برای خانواده‌های تحت‌پوشش بهزیستی و کمیته‌ امداد، قوانین را رعایت و اجرا نمایند، تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن ایام ماه محرم، شهرداران فضاسازی و سیاه‌پوش کردن شهرها و همچنین ضدعفونی کردن معابر را در دستور کار قرار دهند.

رازجویان با اشاره به ایجاد بستر مناسب توسط شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای تلفن همراه در شهرهای مازندران، اظهار داشت: در ایام شیوع کرونا که استفاده مردم از شبکه‌های مجازی و اینترنت بیشتر شده، توسعه زیرساخت‌ها و بهبود ارائه خدمات اینترنتی به مردم ضروری است.

او ضمن تقدیر از اقدامات شهرداران در بحث ضدعفونی کردن معابر و وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین تهیه ماسک و کمک به بیمارستان‌ها ، افزود: شهرداران در بحث تصفیه شیرابه‌ و مدیریت پسماند نیز بیش از گذشته تلاش کنند.

رازجویان با اشاره به اهمیت رفع نقاط حادثه‌خیز در شهرها، افزود: شهرداران نسبت به آشکارسازی و رفع نقاط حادثه‌خیز اقدام کنند تا شاهد کاهش خسارات جانی باشیم.

معاون استاندار مازندران همچنین از شهرداران خواست روشنایی معابر و زیباسازی ورودی شهر را در اولویت قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به در پیش بودن روز خبرنگار، بر نقش سازنده اصحاب رسانه در توسعه شهرها تاکید کرد و افزود: شهرداران در حد توان نسبت به تجلیل شایسته از خبرنگارانی که در حوزه مدیریت شهری فعال بودند، اقدام کنند.

لازم به ذکر است در این جلسه مدیرکل بهزیستی مازندران و همچنین مدیر فروش شرکت ایرانسل در شمال کشور گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های خود را ارائه دادند.

photo_2020-08-04_19-17-42

بیشتر بخوانید:

نظر شما