شناسهٔ خبر: 41792230 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جایزه بزرگ سرو به دو نمایش «برگشتن» و «رگ» رسید

تهران- ایرنا- آیین اختتامیه نخستین «جایزه بزرگ سرو» ویژه نمایش‌های حوزه انقلاب و دفاع مقدس در حالی برگزار شد که دو نمایش «رگ» به کارگردانی ایوب آقاخانی و «برگشتن» به کارگردانی حسین مسافرآستانه، جایزه بزرگ این رویداد را به خود اختصاص دادند.

صاحب‌خبر -

آیین اختتامیه و اهدای جوایز نخستین جایزۀ بزرگ سرو، عصر سه‌شنبه (۱۴ مردادماه)، با حضور قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی، حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرحسین شفیعی مدیر تماشاخانه سرو، محمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت، مجید رجبی‌معمار مدیرعامل خانه هنرمندان و تعدادی از هنرمندان عرصه تئاتر کشور در تماشاخانۀ سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار شد.

نخستین جایزه بزرگ سرو ویژه تقدیر از نمایش‌های برگزیده حوزه تئاتر انقلاب و دفاع مقدس که طی یک سال گذشته تولید و به اجرای عمومی رفته بودند با هدف شناسایی، ترغیب و تشویق آثار و هنرمندان عرصه تئاتر انقلاب و دفاع مقدسی به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.

دکتر قطب‌الدین صادقی، دکتر مهرداد رایانی‌مخصوص و حسین پاکدل به عنوان اعضای هیات داوران نخستین جایزه بزرگ سرو، برگزیدگان بخش‌های مختلف این رویداد را به این شرح معرفی کردند:

* «رگ» و «اعوجاج» برگزیدگان بخش موسیقی

*‌ در بخش موسیقی با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی به آرمین واثقی آهنگساز نمایش اعوجاج از البزر تقدیر شد و جایزه نفر برگزیده با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به محمد ملکی برای موسیقی نمایش رگ از تهران اهدا شد.

جایزه طراحی صحنه به «زیپ» و «دایک» رسید

* در بخش طراحی صحنه با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی به مونا قنبری طراح صحنه نمایش زیپ تقدیر شد و جایزه نفر برگزیده با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به سعید آقایی برای طراحی صحنه نمایش دایک از خراسان شمالی اهدا شد.

شیرین بینا و الهه شه‌پرست برگزیدگان بازیگری زن

* در بخش بازیگری زن با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی به شیرین بینا بازیگر نمایش برگشتن تقدیر شد و جایزه نفر برگزیده با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به الهه شه‌پرست برای بازی در نمایش رگ اهدا شد.

محمد رشنو و مجید رحمتی برگزیدگان بازیگری مرد

* در بخش بازیگری مرد با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی از محمد رشنو برای بازی در تئاتر کوچه برزیلی‌ها تقدیر شد و جایزه نفر برگزیده با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به مجید رحمتی برای بازی در نمایش برگشتن اهدا شد.

«باغ خونی» و «برگشتن» برگزیدگان نمایشنامه‌نویسی

* در بخش نمایشنامه‌نویسی با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی از خیرالله تقیانی‌پور برای نگارش نمایش برگشتن تقدیر شد و جایزه نفر برگزیده با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به محمد نقایی نویسنده نمایش باغ خونی از خراسان رضوی اهدا شد.

کیانوش ایازی و حسین مسافرآستانه، کارگردانان برگزیده

* در بخش کارگردانی با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی از کیانوش ایازی کارگردان نمایش زیپ تقدیر شد و جایزه نفر برگزیده با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به حسین مسافرآستانه برای کارگردانی نمایش برگشتن اهدا شد.

نمایش برگزیده

لوح تقدیر و هدیه نقدی بخش نمایش برگزیده به نمایش رگ به کارگردانی ایوب آقاخانی از تهران رسید و تندیس سرو، لوح تقدیر و هدیه نقدی به نمایش برگشتن به تهیه کنندگی جواد نوری از تهران تقدیم شد.

پس از اجرای مراسم که با ۳۰ دقیقه تاخیر از ساعت ۱۹ آغاز و ساعت ۲۱.۱۵ به پایان رسید، نمایش «دست‌هایم کو مم حسن» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی رضا کرمی‌زاده در تماشاخانه سرو به صحنه رفت

نظر شما