شناسهٔ خبر: 41792114 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دلیل کمک‌های حشدالشعبی به سیل‌زدگان ایران از زبان شهید «ابومهدی المهندس»+ فیلم

شهید ابومهدی المهندس در مصاحبه‌ای به دلیل حضور نیرو‌های حشدالشعبی در ایران و کمک به مردم سیل‌زده اشاره کرده است.

صاحب‌خبر -

گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نامش «جمال جعفر ابراهیم» معروف به ابومهدی المهندس بود، فرمانده نام‌آشنای عراقی که سال‌ها در برابر ظلم صدام، اشغال عراق به دست نیرو‌های آمریکایی و حمله داعش به شهر‌های این کشور مبارزه کرد.

دلیل کمک‌های حشدالشعبی به سیل زدگان ایران از زبان شهید «ابومهدی المهندس» + فیلم

سراسر زندگی این مرد بزرگ، مجاهدت و هجرت بود. او که در دانشگاه در رشته مهندسی تحصیل کرده بود، بعد‌ها در رشته علوم سیاسی نیز موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد شد. در طول جنگ تحمیلی او از مجاهدینی بود که در کنار رزمندگان ایرانی به مبارزه علیه دشمن بعثی پرداخت و سال‌ها به عنوان فعال سیاسی در حزب «دعوت اسلامی» در جنبش ضد حزب بعث فعالیت کرد.

شهید المهندس در دوره‌ای در انتخاب پارلمانی عراق به عنوان نماینده استان بابل پیروز شد و مدتی نیز به عنوان چهره‌ای مستقل به فعالیت پرداخت، اما مهمترین و شاید شناخته‌شده‌ترین فعالیت این شهید برای ایرانیان، فرماندهی او در حشدالشعبی بود. این نیرو با هدف مبارزه با داعش با حضور ۴۰ گروه مختلف که بیشتر آنان از شیعیان بودند، تشکیل شد که نقش مهمی در اجرای عملیات‌ها برای نابودی گروه تروریستی داعش در عراق داشت.

وی بامداد جمعه سیزدهم دی سال ۹۸ به همراه شهید قاسم سلیمانی مورد هدف حمله موشکی بالگرد‌های نیرو‌های تروریست آمریکایی در فرودگاه بغداد قرار گرفت. این حمله به دستور مستقیم دونالد ترامپ انجام شد.

ابومهدی المهندس و نیرو‌های تحت فرمانش در حشدالشعبی در جریان سیل سال ۱۳۹۸ در کشور ایران به کمک نیرو‌های جهادگر ایرانی آمدند و به مردم مناطق سیل‌زده کمک کردند.

شهید المهندس در گفت‌وگویی کوتاه دلیل حضورش در مناطق سیل‌زده را برادری دو کشور ایران و عراق عنوان کرده و گفته است: «۴۰ سال است که ایران از زمان صدام و در موضوع داعش به عراق کمک کرده است. مردم ایران و عراق یکی هستند.»

در ادامه فیلم این مصاحبه کوتاه را می‌بینید.

mp4
<div id="video-display-embed-code" ><script type="text/JavaScript" src="defapress.ir/fa/news/play/embed/409017/1049767?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/ 141

نظر شما