شناسهٔ خبر: 41792047 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

شوک کرونا به زیرساخت‎های بهداشتی آمریکا

خبرگزاری میزان- شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا زیرساخت‎های نظام سلامت این کشور را بیش از پیش تضعیف کرده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - تخمین‌های محافظه کارانه درمورد تاثیر کووید-۱۹ بر طرح نظام سلامت آمریکا نشان می‌دهد این بیماری باعث هزینه‌ای معادل ۱۶۳.۴ میلیارد دلار برای نظام سلامت این کشور شده است.

این رقم شامل هزینه‌های مالی و بهداشتی ناشی از به تعویق افتادن مراقبت‌ها و تغییرات چشمگیر در ارائه خدمات درمانی که از ماه مارس آغاز شده، نمی‌شود.

این تأثیر در درون نظام سلامت آمریکا بسیار مشهود بوده و تقریباً از هر ۱۰ کارمند این نظام یک نفر کار خود را بین ماه‎های فوریه و آوریل از دست داده است.

در حالی که بسیاری از مردم آمریکا با این واقعیت نوظور دست و پنجه نرم می‌کنند، بسیاری به این فکر می‌کنند که آیا نظام سلامت آمریکا عملکرد مناسبی داشته است؟ به عنوان مثال، در مراکز شیوع کرونا شکاف‌های زیادی در زمینه برنامه یزی و منابع دیده می‌شود.

سیستم بهداشت و درمان آمریکا هنوز دچار نقصان‌های مداوم از جمله هزینه‌های بالای مراقبت‌های بهداشتی و حق بیمه در کنار شکاف‌های گسترده و رو به رشد پوشش بیمه‌ای است.

آمریکا همچنان از نظر شاخص‌های بهداشتی مختلف بین کشور‌های توسعه یافته در رتبه ضعیفی قرار دارد و ادارات بهداشت و درمان محلی، ۲۳ درصد از کل نیروی کار خود را بین سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۷ از دست داده اند.

همه گیری کرونا بسیاری از نقاط ضعف نظام سلامت آمریکا از جمله ظرفیت محدود نظام سلامت عمومی و اتکا به بیمه اشتغال محور برای افراد و خانواده‌ها را تشدید کرده است.

بیماری کووید-۱۹ به آمریکا نشان داد که نظام سلامت این کشور نیاز اساسی در زمینه سرمایه گزاری مالی برای دستیابی به اهداف بهداشتی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما