شناسهٔ خبر: 41791538 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در پی انفجار مهیب در بیروت؛

اعلام همبستگی کشورهای مختلف با مردم و دولت لبنان

تهران- ایرنا- به دنبال وقوع انفجار مهیب در بندر بیروت، سران مصر، اردن، قطر و قبرس در پیام‌هایی جداگانه وقوع این حادثه را به دولت و ملت لبنان تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر، وقوع حادثه دردناک انفجار در بیروت را به دولت و ملت لبنان تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل و برای خانوادهای آنان صبر از خدای متعال طلب کرد.

رئیس جمهوری قبرس نیز در پیامی، ضمن تسلیت به ملت و دولت لبنان، پیشنهاد کمک داد.
تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با میشل عون رئیس جمهوری لبنان تماس گرفته و دستور ارسال بیمارستان های سیار به بیروت را صادر کرد.
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و رئیس شورای اروپا نیز درخصوص ارائه کمک به لبنان در این حادثه اعلام آمادگی کردند.

وزیر خارجه انگلیس ضمن اعلام همدردی با ملت لبنان، از آمادگی کشورش برای ارائه کمک و پشتیبانی خبر داد.
محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی در پیامی جداگانه وقوع این حادثه را به ملت لبنان تسلیت گفت.

همچنین محمدعلی الحوثی، عضو شورای سیاسی یمن در توئیتی نوشت: با مردم لبنان به خاطر انفجار مهیب بیروت ابراز همبستگی می کنیم و به خانواده قربانیان تسلیت می گوییم.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در واکنش به انفجار بیروت اعلام کرد که کشورش آماده کمک با هر شیوه ای است که مقامات لبنان لازم بدانند.
سفارت قزاقستان در بیروت اعلام کرد که سفیر این کشور در نتیجه انفجار زخمی شده و به ساختمان سفارتخانه نیز خسارت وارد شده است.

رئیس جمهوری روسیه نیز با ارسال پیامی به رئیس جمهوری لبنان، کشته یا مجروح شدن ده ها نفر در دو انفجار در بیروت را تسلیت گفت.

پیام تسلیت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان روز سه شنبه در سایت اینترنتی دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین منتشر شده و در آن در رابطه با قربانیان انسانی و تخریب های گسترده براثر انفجارها در پایتخت لبنان ابراز همدردی شده است. 

این خبر درحال تکمیل است ..

برچسب‌ها:

نظر شما