شناسهٔ خبر: 41791519 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

ایران در ایران

صاحب‌خبر -


راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی در مشهد ممنوع شد

مشهد- رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی همزمان با مناسبت عید غدیر و همچنین عزاداری‌های ماه‌های محرم و صفر با هدف پیشگیری از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ممنوع است.
به‌گزارش ایرنا محمد باباخانی افزود: این تصمیم به‌منظور پیشگیری جدی از تجمع شهروندان و مقابله با انتقال ویروس کرونا و در هماهنگی با مسئولان ذیربط اتخاذ شده است.
 وی اضافه کرد: با هدف پیشگیری از کرونا به مناسبت عید غدیر توزیع شیرینی و بستنی در خیابان‌ها و چهارراه‌ها در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ممنوع است.
رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام پیش رو توزیع هرگونه مواد غذایی نذری در مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت بسته‌بندی و سالم مورد تأکید است.باباخانی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده امسال مراسم عید غدیر فقط در چند نقطه از شهر مشهد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار خواهد شد.به‌گفته رئیس شورای هیأت مذهبی خراسان رضوی، در دهه نخست محرم سال گذشته ۶۷۰ ایستگاه صلواتی برای عرضه نذورات مردم در قالب چای، عدسی، شربت، شله، حلیم و کباب بر پا بود.

تغییر وضعیت کرونایی فارس از قرمز به زرد

شیراز- جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از خروج این استان از وضعیت قرمز به هشدار در پی کاهش تعداد مبتلایان مثبت بستری‌ شده در بیمارستان‌ها خبر داد.
عبدالرضا قاسم‌پور در جلسه ستاد استانی کرونا، بیان کرد: تا پایان خرداد شاهد بهترین شرایط کرونایی در فارس میان استان‌های کشور به لحاظ ابتلا، بستری و فوتی به‌دلیل تمهیدات کادر بهداشت و درمان و همراهی مردم بودیم.
او ادامه داد: رعایت مردم در پایان اردیبهشت و خرداد ضعیف‌تر شد و تیرماه شاهد آثار منفی برگزاری مراسم و تجمعات و دورهمی‌ها و کاهش سطح حساسیت شهروندان بودیم.
معاون استاندار فارس خاطرنشان کرد: با دستور استاندار و پس از افزایش شمار مبتلایان، تمهیداتی اعمال و در تیرماه محدودیت‌هایی در دستور کار قرار گرفت و آثار مثبت این اقدامات را تا پایان مردادماه و با کاهش تعداد ورودی مبتلایان خواهیم دید.

برچسب‌ها:

نظر شما