شناسهٔ خبر: 41791508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روابط عمومی پویا انرژی:

آتش‌سوزی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان مانع از تامین برق پایدار نشد

سمنان-ایرنا- روابط عمومی پویا انرژی درباره آتش‌سوزی امروز در نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان به ایرنا اعلام کرد: این حادثه مانع فعالیت نیروگاه در تامین برق پایدار در مدار توزیع نشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روابط عمومی پویا انرژی در خصوص حادثه آتش سوزی نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان شامگاه سه‌شنبه به ایرنا اعلام کرد: حوالی ظهر امروز چهاردهم مرداد در بخشی از نیروگاه سمنان متعلق به شرکت پویا انرژی حادثه آتش سوزی به وقوع پیوست که بازتاب گسترده‌ای در شبکه های خبری داشت. 

روابط عمومی هلدینگ پویا انرژی در ادامه با تاکید بر اینکه آتش سوزی در همان ساعت ابتدایی مهار شد، بیان داشت: این حادثه آتش سوزی در سمت خود نیروگاه نبود و در قسمت مربوط به مخازن سوخت که خارج از محوطه نیروگاهی قرار دارد، رخ داد و علت حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

روابط عمومی هلدینگ پویا انرژی در ادامه گفت: به محض وقوع حادثه، با عملکرد سریع واحد اطفاء حریق نیروگاه و حضور سریع و همکاری موثر آتش نشانی منطقه و هماهنگی استانداری و شهرداری سمنان ظرف کمتر از یک ساعت آتش‌سوزی به طور کامل مهار شد و نیروگاه نیز در شرایط عادی در حال کار است.

این روابط عمومی افزود: بنابر گزارش‌های منتشر شده، خوشبختانه این حادثه هیچ گونه خسارت جانی در پی نداشت و خسارت مالی آن کمتر از ۳۰ میلیون تومان برآورد شده است.

روابط عمومی هلدینگ پویا انرژی ابراز داشت: به دلیل اوج مصرف برق تابستانی، همه نیروگاه‌ها با حداکثر توان خود در مدار هستند و این آتش‌سوزی نیز مانع از کارکرد این نیروگاه نشد تا بتواند در تامین برق پایدار شبکه حضور داشته داشته باشد. 

نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان معروف به نیروگاه شهید باکری در کیلومتر ۱۰ بزرگراه سمنان - دامغان واقع است که در دی ۱۳۹۱ بهره برداری شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان نیز امروز در گفت و گو با ایرنا  افزود که آتش سوزی ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه آغاز شد، ساعت ۱۲ و ۵۷ دقیقه به آتش نشانی سمنان اطلاع رسانی و با تلاش آتش نشانان آتش ساعت ۱۴ به طور کامل مهار شد. 

این نیروگاه یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۴۸۴ مگاوات است که شامل ۲ واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و ۱ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار است.

سوخت این نیروگاه گاز طبیعی و سوخت پشتیبان نفت گاز (گازوئیل) است.

سطح ولتاژ پست برق نیروگاه ۴۰۰ کیلوولت است.

گزارش تصویری از این حادثه در خبرگزاری ایرنا سمنان را اینجا ببینید. 

نظر شما