شناسهٔ خبر: 41791351 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاخت و تاز بی امان ویروس کرونا در فارس/ فوت ۱۳ هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته

بر اساس آخرین آمار‌ها، با مرگ ۱۳ هم استانی، تاکنون شمار جانباختگان کرونا در فارس به ۵۵۹ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون بهداشت دانشگاه با اعلام این آمار در استودیو سلامت فارس، از انجام ۲۲۰ هزار و ۸۴۱ مورد تست در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد و افزود: بر اساس بررسی ها، ابتلای ۳۴ هزار و ۴۵۲ نفر به قطعیت رسیده است.

عبدالرسول همتی همچنین با اعلام موارد بیماران مشکوک و یا دارای علامت که در مراکز درمانی استان بستری هستند، عنوان کرد: از مجموع هزار و ۱۲ بیمار بستری، ۱۰۱ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و شرایط آن ها وخیم است.

او از بهبودی ۳۰ هزار و ۵۱۸ مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

 معاون بهداشت دانشگاه گفت: آمارهای مربوط به آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس نشان می دهد با مرگ ۱۳ هم استانی دیگر طی روز گذشته، مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان به ۵۵۹ نفر رسیده است.

همتی با تاکید بر این توصیه مهم که «شیرمادر»، مهمترین و موثرترین ماده غذایی برای نوزاد و دارای اجزای ایمنی بی نظیری است که از مادر به نوزاد منتقل می شود، افزود: شواهد علمی برای وجود ویروس کرونا در شیر مادر هنوز گزارش نشده و استفاده از شیر مادر حتی برای نوزادانی که دارای مادر مشکوک یا مبتلا به کرونا است نیز توصیه می شود.

مادران با کمال اطمینان می توانند پس از رعایت شیوه نامه های بهداشتی مربوط به شیردهی، نظیر استفاده از ماسک و شُستن دست ها پیش و پس از زمان شیردهی، به نوزاد خود شیر بدهند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنین به مردم رعایت اصول بهداشتی، استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست ها و پرهیز از حضور غیرضروری در تجمعات نیز توصیه کرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما