شناسهٔ خبر: 41791000 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نکاتی مهم برای کاهش خطر ابتلا به کرونا در زمان انجام کار‌های روزمره

نکاتی مهم در انجام کارهای روزمره برای جلوگیری از ابتلا به کرونا را باید رعایت کنیم تا هم جان خود و هم جان نزدیکانمان در معرض خطر قرار نگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به احتمال بسیار زیاد ویروس کرونا قصد ناپدید شدن زود هنگام را ندارد و بیشتر افراد یا به نوعی همه ما برای رفتن به خارج از منزل با مشکل مواجه هستیم که در این صورت رعایت برخی از تکنیک‌ها به ما کمک می‌کند تا در مقابل ویروس کرونا سلامت جسمانی خود را حفظ کنیم.

فرض کنید تمامی انسان ها، فضا‌ها به خصوص سطوحی که در معرض مکرر تماس افراد هستند آلوده به ویروس خطرناک کرونا باشند، برای مثال دستگیره درها، دکمه‌های آسانسور، دستگاه‌های خودپرداز، کارت مترو، کارتخوان‌ها و دستگیره مترو به راحتی در معرض ویروس کرونا قرار خواهند گرفت.

۱_ در صورت خروج از منزل و حضور در اجتماع به هیچ عنوان به وسایل بیرون دست نزنید و حداقل فاصله خود را به میزان یک و نیم متر با افراد دیگر رعایت کنید.

۲_ به جای رفت و آمد از طریق آسانسور حتما از پله استفاده کنید و در موارد ضروری وسایل برقی مانند آسانسور را برای بالا و پایین کردن پله‌ها ترجیح دهید.

۳_ به جای پول نقد یا کارتخوان از پرداخت آنلاین استفاده کنید.

۴_ اگر سطحی را لمس کردید لازم است تا در اولین فرصت دستان خود را با مواد شوینده از قبیل الکل و ... ضدعفونی کنید.

۵_ یادمان باشد افرادی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند در معرض آلودگی قرار دارند؛ بنابراین در صورت نزدیک بودن مقصد حتما پیاده روی کنید و اگر مسافت طولانی بودید از وسایل حمل و نقل شخصی غافل نشوید.

۶_ استفاده از ماسک در سطح شهر امری لازم و ضروری است و در صورتی که مجبور به رفت و آمد عمومی در مترو، اتوبوس و ... بودید حتما استفاده از آن را در اولویت قرار دهید.

۷_ بیرون از منزل دستان ما آلوده هستند؛ بنابراین نباید آن‌ها را به چشم، بینی، دماغ، دهان و به طور کلی صورت بزنید و حتما مرتب آن‌ها را ضدعفونی کنید و یا با آب و صابون بشویید.

۸_ پوشیدن دستکش یک بار مصرف لازم نیست، مگر اینکه فعالیتی که انجام می‌دهیم باعث آلوده شده دستانمان شود.

۹_ فراموش نکنید که پوشیدن دستکش ما را از شستشوی دست‌ها بی نیاز نمی‌کند.

اگر حواسمان را به همین نکات ساده جلب کنیم حتما با تلاش یک دیگر کرونا را شکست خواهیم داد، در غیر اینصورت باید منتظر افزایش تعداد بیماران و کاهش ظرفیت بیمارستان‌ها و در نهایت مرگ افراد باشیم که در اینصورت هم جان خود و هم جان دیگران در معرض خطر خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما