شناسهٔ خبر: 41790448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورودی تفرجگاه‌های روستایی اسفراین بسته شد

بجنورد _ ایرنا _ فرماندار اسفراین اعلام کرد: به منظور کاهش شکل‌گیری اجتماعات و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، ورودی تفرجگاه‌های روستایی این شهرستان بسته شده و از حضور شهروندان در این مناطق جلوگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

طاهر رستمی، سه‌شنبه‌شب در نشست ستاد مقابله با کرونای این شهرستان، برپایی تجمعات را مهم ترین عامل شیوع ویروس کرونا ذکر و بیان کرد: برای قطع زنجیره همه‌گیری این ویروس،  نیازمند همکاری و همراهی مردم و نیز رسانه ها برای ایجاد حساسیت بیشتر در این حوزه هستیم.
وی با قدردانی از همراهی اصحاب رسانه با ستاد مقابله با بیماری کرونا گفت: خبرنگاران با حضور فعالانه خود، حتی جلوتر از مسوولان در عرصه اطلاع رسانی برای مهار کرونا، نشان دادند که همواره در کنار مردم و مسوولان هستند.
رستمی افزود: مدیران دستگاههای اجرایی، اصناف و اتحادیه ها مسوول بازدید مستمر و نظارت بر نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی مصوب شده، در حوزه زیر مدیریت خود هستند و در صورت بروز هرگونه تخلف در این حوزه، مدیر دستگاه و یا اتحادیه باید پاسخگو باشد.

وی بر لزوم استفاده از ماسک توسط همه‌ کارکنان دستگاههای اجرایی تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاههای اجرایی در دادن مرخصی به کارکنان مشکوک به کرونا، به اجتهاد شخصی خود عمل نکرده و براساس تصمیمات ستاد ملی کرونا اقدام کرده و تنها در صورت تایید پزشک، افراد را به مرخصی بفرستند.
فرماندار اسفراین از تشدید نظارت ها و ممنوعیت حضور در تفرجگاه های شهرستان خبر داد و گفت: بخشداران با کمک دهیاران و شوراهای روستایی نسبت به ایجاد مانع در ورودی تفرجگاههای روستایی اقدام کرده و از اجتماع مردم در این مکانها جلوگیری کنند.

رستمی با اشاره به وضعیت قرمز شیوع کرونا در این شهرستان خراسان شمالی گفت: اگر چه کاهش ۱۵ درصدی مبتلایان را نسبت به روزهای گذشته شاهد بوده ایم، اما این وضعیت پایدار نیست و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، امکان افزایش مبتلایان در روزهای آینده وجود دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد از ۲ هفته پیش گرفتار وضعیت قرمز کرونایی شده است.

به جز شهرستان مرزی رازو جرگلان در شمال خراسان شمالی، که وضعیت زرد کرونایی دارد، مابقی ۷ شهرستان این استان از نظر همه گیری ویروس کرونا در وضعیت قرمز هستند.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز سه شنبه، ۱۴ مرداماه، ۳۱۴ هزار و ۷۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۷ هزار و ۶۱۷ نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند.

نظر شما