شناسهٔ خبر: 41790339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جهاد دانشگاهی بوشهر مشکل تامین بچه ماهی پرورش دهندگان برطرف می‌کند + فیلم

گروه استان‌ها- رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر از خودکفایی در تولید بچه ماهی «سی‌باس‌» برای پرورش دهندگان این ابزی خبر داد و گفت: این پروژه در شهرک زیست فناورانه دلوار استان بوشهر اجراء می‌شود که در سال ۵ میلیون قطعه بچه ماهی تولید می‌کند.

صاحب‌خبر -

علی احمدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر  یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر را پرورش آبزیان از جمله ماهی در قفس در خلیج فارس و حوضچه سد رئیسعلی دلواری دانست و اظهار داشت: در این راستا بچه ماهی «سی‌باس» در قفس‌های مستقر در آب دریا و حوضچه سد برای پرورش رها سازی می‌شود که پس از پایان دوره پرورش وارد بازار داخلی و صادراتی می‌شود.

وی، تولید و تکثیر بچه ماهی سی‌باس را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این بچه ماهی که از تایلند و استرالیا وارد کشور می‌شود و مشکلاتی برای واردات آن ایجاد کرده است جهاد دانشگاهی به دانش فنی  تولید بچه ماهی سی‌باس دست یافت.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با بیان اینکه در هفته دولت امسال عملیات تولید بچه ماهی آغاز می‌شود گفت: در این هفته حوضچه‌های پرورشی و مرکز تکثیر آن راه‌اندازی می‌شود.

احمدی‌زاده از آغاز ساخت مجمتع شیلاتی در شهرک زیست فناورانه دلوار خبر داد و بیان کرد: این مجتمع با 16 میلیارد تومان آغاز می‌شود که 50 درصد آن جهاد دانشگاهی و مابقی از اعتبارات استانی تامین می‌شود.

وی، با بیان اینکه این مجتمع زمینه رفع وابستگی به بچه ماهی سی‌باس برای پرورش ماهی در قفس از کشورهای مختلف در حوزه آبزیان را فراهم می‌کند خاطرنشان کرد: در این راستا تولید غذای زنده آبزیان از جمله آرتیما و جلبک در دستور کار در مجتمع بزرگ آبزیان دلوار قرار دارد و اشتغال بسیار بالایی ایجاد می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با بیان اینکه در این طرح جوانان نخبه مشارکت دارند تصریح کرد: تولید و تکثیر بچه ماهی سی‌باس جزء 31 طرح فناورانه کشور معرفی شده که مورد حمایت مقام معظم رهبری قرار دارد و با برنامه‌ریزی انجام شده یکساله تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

احمدی‌زاده افزود: با راه‌اندازی مجتمع شیلاتی تولید و تکثیر بچه ماهی سی‌باس سالانه افزون 5 میلیون قطعه بچه ماهی برای پرورش تولید و به پرورش دهندگان ماهی عرضه می‌شود.

انتهای پیام/190/ ز

نظر شما