شناسهٔ خبر: 41790257 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

منهای سینما

صاحب‌خبر -

 روز گذشته خانه حراج بین‌المللی ساتبیز خبر از فروش 2.5‌میلیارد دلاری آثار هنری و کلکسیونی این موسسه در دوران شیوع ویروس کرونا داد. چارلز استوارت، مدیراجرایی ساتبیز، گفته که بیش از 285‌میلیون دلار از حراج‌های آنلاین و 575‌میلیون دلار در فروش خصوصی به دست آمده است. ساتبیز هم‌صدا با حراج‌های بین‌المللی رقیب خود کریستیز، فیلیپس و بونامز، این فروش قابل توجه را «بازتاب مقاومت بازار هنر در برابر کرونا» نامیده است. با این ‌حال برخی از تحلیلگران از کاهش 25‌درصدی فروش این حراج‌خانه خبر می‌دهند: شرکت تحلیلی بازار هنر لندن در گزارشی عنوان کرده که فروش ساتبیز از حراج‌های آنلاین در شش ماه اول امسال 540‌درصد رشد داشته، اما حراج‌های زنده این موسسه 1.6‌میلیارد دلار کاهش فروش داشته که درمجموع نشان از کاهش  25‌درصدی فروش این موسسه نسبت به فعالیت‌های مشابه ‌سال گذشته است.

 هانیه توسلی به‌ عنوان دومین بازیگر زن سریال نمایش خانگی «گیسو» (فصل دوم عاشقانه) معرفی شد. گفته می‌شود او در فصل دوم «عاشقانه» جایگزین مهناز افشار شده و نقش گیسو را بازی خواهد کرد. ‌هانیه توسلی در گیسو که چهارمین تجربه او در سریال‌های نمایش خانگی است، در کنار بازیگرانی چون محمدرضا گلزار، هومن سیدی، حسین یاری و ساره بیات ایفای نقش خواهد کرد. گیسو درامی معمایی با رویکردهای اجتماعی است که تصویربرداری آن طی چند روز آینده آغاز می‌شود.

 سریال‌های «بوم و بانو» و «نجلا» جدی‌ترین پروژه‌های تلویزیون برای ایام محرم و صفر هستند که این روزها تصویربرداری هر دو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است. «بوم و بانو» به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب برای شبکه دو سیما و سریال «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی برای شبکه سه سیما ساخته می‌شوند و هر دو گروه تلاش می‌کنند به ایام عزاداری امام‌حسین(ع) برسند. داستان سریال «نجلا» در‌ سال ۵۸ می‌گذرد و روایت آن با عاشورا و امام‌حسین(ع) پیوند دارد و بازیگرانی چون حسام منظور، آزیتا حاجیان، هدایت‌ هاشمی، ملیکا شریفی‌نیا و… در آن ایفای نقش می‌کنند. «بوم و بانو» تازه‌ترین اثر سعید سلطانی نیز فضایی مناسبتی دارد و مسعود رایگان، بهنام تشکر، دیبا زاهدی و… در آن ایفای نقش می‌کنند.

 

نظر شما