شناسهٔ خبر: 41790057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش ۱۵ درصدی پرواز‌های فرودگاه تبریز

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی گفت: به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، پرواز‌های فرودگاه شهید مدنی تبریز در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال گذشته، ۱۵ درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی در عین حال از افزایش بیش از ۶ درصدی آمار پرواز و ۴ درصدی مسافر فرودگاه تبریز در تیرماه نسبت به خرداد ماه سالجاری خبر داد.

او گفت: تعداد کل پرواز‌های فرودگاه تبریز در تیر ماه سالجاری ۸۷۸ پرواز بود که نسبت به تعداد ۸۲۶ پرواز خرداد ماه از رشد ۶.۲ درصدی برخوردار است.

او  اعلام کرد: تعداد مسافران جابه جا شده از طریق فرودگاه تبریز از ۹۰ هزار و ۹۸۳ مسافر در خردادماه به ۹۴ هزار و ۷۱۴ مسافر در تیر ماه رسیده است که حکایت از رشد ۴ درصدی دارد.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پرواز‌های داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدور‌های هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پرواز‌های داخلی و بین المللی به خصوص پرواز‌های عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشور‌های آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما