شناسهٔ خبر: 41790003 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیش بینی رشد هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی ساختمان سازی در استان کرمانشاه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود گردش مالی صنعت مسکن و ساختمان سازی استان امسال به هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برسد که نسبت به پارسال رشد خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مهرداد سالاری عصر سه شنبه در کارگروه سرمایه گذاری استان گفت:طبق برنامه ریزی انجام شده میزان ساخت و سازهای انجام شده صنعت ساختمان در سال جاری به سه میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع خواهد رسید.

او با بیان اینکه در چهار ماه سپری شده از سال جاری ۴۰۰ هزار مترمربع ساخت و ساز صورت گرفته که نسبت به سال قبل با ۳۰۰ هزار متر یعنی ۲۸ درصد رشد داشته است.

سالاری همچنین میانگین گردش مالی ساخت هر متر مربع مسکن در کرمانشاه را ۴۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: حداقل این گردش برای ساخت مسکن در مناطق حاشیه ای ۲۰ میلیون ریال است که در مناطق مرفه نشین این رقم بسیار بیشتر می شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه فرصت ایجاد شده برای اشتغالزایی در حوزه مسکن و ساختمان سازی را بسیار متفاوت تر از سایر حوزه ها دانست و گفت: برای هر ساختمانی که احداث می شود چندین نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم صاحب شغل می شوند و صنایع وابسته نیز فروششان افزایش می یابد.

او یادآوری کرد: یکی دیگر از مزایای صنعت ساختمان نیاز نداشتن بخش عمده ای از سرمایه گذاران به تسهیلات بانکی است به گونه ای کمتر از ۲۰ درصد هزینه های تمام شده برای یک پروژه مربوط به آن است.

سالاری در پایان گفت: لازم است صنعت ساختمان سازی در استان تقویت و اقدامات لازم برای بازشدن پای انبوه سازان به کرمانشاه صورت گیرد.


انتهای  پیام/ز

نظر شما