شناسهٔ خبر: 41789964 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

وزیر بهداشت:

کنکور با تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در زمان مقرر برگزار می‌شود

وزیر بهداشت از برگزاری کنکور در زمان مقرر و تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور خبر داد.

صاحب‌خبر -





 به گزارش وبدا، سعید نمکی در حاشیه نشست مشترک با اعضای کمیسیون آموزش و بهداشت مجلس و مسئولان وزارت علوم، اظهار داشت: جلسات مستمر و چند ساعته‌ای را با نمایندگان مجلس داشتیم. روسای کمیسیون‌های بهداشت و آموزش مجلس و وزیر علوم و همکاران وی در این جلسات حضور داشتند. بزرگ‌ترین دغدغه همه ما حفظ سلامت همه ملت ایران است و همانگونه که هر سالخورده‌ای از این سرزمین را پدر و مادر خودمان می‌دانیم، هر فرزند این سرزمین را فرزند خودمان می‌دانیم.
نمکی افزود: حاصل این نشست‌ها و گفت‌وگوها این شد که کمیته‌ای با حضور روسای کمیسیون‌های بهداشت، آموزش، اجتماعی و فرهنگی مجلس و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کنار همکاران ما در وزارت بهداشت و علوم و سازمان سنجش تشکیل شود و یکبار دیگر، پروتکل‌های بهداشتی برگزاری کنکور را مرور کنند و سختگیرانه‌تر از کنکور دکترا، مورد توجه قرار دهند و با سختگیری بیشتر در سه مرحله مهم یعنی رفت و آمد داوطلبان به حوزه‌های امتحانی، داخل حوزه‌ها و هنگام خروج و بازگشت به منزل را با پروتکل‌های سختگیرانه دنبال کنیم.
وی ادامه داد: مقرر شد حدود 20 درصد از ظرفیت سالن یا محل برگزاری آزمون به منظور رعایت فاصله‌گذاری مورد استفاده قرار گیرد و فاصله صندلی‌ها از یکدیگر، حداقل دو متر باشد و ماسک و پک بهداشتی برای هر داوطلبی که این موارد را داشته یا نداشته باشد، تهیه شود چون ممکن است ماسک دچار مشکل شود که مجبور به تعویض ماسک باشند.
وزیر بهداشت تاکید کرد: مقرر شد که ناظرین کنکور سراسری با همکاری مجلس، سازمان بسیج و سازمان‌های مردم نهاد و دیگر دستگاه‌هایی که تا امروز برای مدیریت کرونا در کشور به ما کمک کرده‌اند، تقویت شود و نظارت بسیار قوی داشته باشیم.
نمکی گفت: مقرر شد که با توانمندی و قدرت کنکور سراسری در تاریخ مقرر یعنی 31 مرداد برگزار شود که هم داوطلبان و خانواده‌های آنها از اضطراب بیرون بیایند و هم اینکه تکلیف برگزار کنندگان کنکور روشن و مشخص شود اما این تضمین را خواهیم داد که با رعایت مردم و همراهی عزیزان، نظارت‌های ما بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی، به قدری قوی باشد که حتی یکی از داوطلبان نیز دچار مشکل و بیماری نشود.
پروتکل بهداشتی کنکور ابلاغ شد
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت هم از ابلاغ پروتکل بهداشتی کنکور خبر داد و به ایرنا گفت: از جمله اصول پروتکل بهداشتی کنکور این است که در مرحله اول همه داوطلبان باید وضعیت سلامت خود را اعلام کنند.
محسن فرهادی افزود: زدن ماسک برای همه داوطلبان و همه مراقبان، ناظران و دست‌اندرکاران برگزاری کنکور اجباری است. اصل اساسی دیگر رعایت فاصله گذاری ۱.۵ تا دو متری است که باید در همه مراحل برگزاری کنکور از در ورودی، هنگام ورود به کلاس و سالن جلسه و در چیدمان صندلی داوطلبان رعایت شود. با این حال رعایت همه این موارد کافی نیست و باید حوزه‌های امتحانی کنکور طوری انتحاب شود که حتما تهویه مناسب داشته باشد. البته این تهویه می‌تواند خیلی ساده و مثلا هوای تازه از یک پنجره باشد.
فرهادی ادامه داد: نکته بسیار مهم دیگر این است که در همه حوزه‌های برگزاری آزمون باید ضدعفونی و گندزدایی سطوح قبل از آزمون انجام شود، بعد از برگزاری آزمون همه جاهای حوزه امتحانی اعم از صندلی، دسته‌های صندلی، میزها، کف سالن و بقیه جاها باید ضدعفونی
شود.
وی اظهارداشت: با توجه به اینکه تعداد روزهای برگزاری کنکور افزایش یافته و حوزه‌های برگزاری کنکور باید با ۲۰ درصد ظرفیت خود فعالیت کنند، تعداد بیشتری حوزه آزمون وجود دارد بنابراین امکان مدیریت آنها و دقت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این حوزه‌ها وجود دارد.

نظر شما