شناسهٔ خبر: 41789891 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

افزایش مبتلایان کرونا در اصفهان/ 8 شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند

۱۱۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی شد.

صاحب‌خبر -

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار‌کرد: در شبانه روز قبل، به غیر از کاشان و آران و بیدگل ۱۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی شد.

آرش نجیمی در گفتگو با مهر در ارتباط با آخرین آمار مبتلایان به کرونا در اصفهان گفت: هم اینک ۸۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان اصفهان به غیر کاشان و آران و بیدگل بستری هستند.

او با اعلام این که سرعت مرگ و میر مبتلایان به کرونا (corona) در اصفهان تغییر محسوسی نداشته است، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت قبل، تعداد ۱۱۶ بیمار دارای علامت و بستری شده کرونایی در استان اصفهان به جز آران و بیدگل بستری شدند که از این میان، حال ۱۵۲ نفر وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان اصفهان بستری شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: در طول شبانه روز گذشته، تعداد ۱۱۳ نفر هم از بیمارستان های استان اصفهان مرخص شده اند که باید دوران نقاهت خود را در منزل سپری کنند.

۸ شهرستان استان اصفهان در وضعیت قرمز

او تأکید کرد: هم اینک شهرستان های اصفهان، کاشان، فلاورجان، شهرضا، سمیرم، چادگان، خوانسار و فریدونشهر از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.

او استفاده از ماسک را در کاهش شیب کرونا بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک میتوان زنجیره انتقال بیماری کرونا را شکست.

نظر شما