شناسهٔ خبر: 41789751 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار گلستان عنوان کرد:

ضرورت توسعه گلخانه در استان/ زیتون گلستان در گیلان به فروش می رسد

استاندار گلستان با بیان اینکه زیتون گلستان در گیلان به فروش می رسد، گفت: این در حالی است که 13 هزار هکتار باغ زیتون در گلستان است و در گیلان تنها هشت هزار باغ زیتون وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس، عصر امروز سه شنبه 14 مرداد در دیدار رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: در سال 92، دو هکتار گلخانه در استان وجود داشت که در حال حاضر این عدد به 280 هکتار رسیده است.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت کشورهایی مانند هلند برای توسعه کشت گلخانه ای در استان گلستان تأکید کرد و افزود: هلند در حوزه توسعه گلخانه بسیار موفق بوده و نیاز است شرایطی فراهم شود که بتوان از ظرفیت کارشناسان بخش کشاورزی هلند در استان استفاده شود.

حق شناس افزود: در استان گلستان 650  هزار هکتار محصول در دو تا سه مرحله کشت، داشت و برداشت می شود و تقریباً نیمی از اراضی کشاورزی استان تنها یک بار کشت می شود.

وی افزود: 280  روز در استان گلستان آفتاب وجود دارد و دو برابر کشور در استان بارندگی اتفاق می افتد و باید از این مزیت برای توسعه بخش گلخانه ای استفاده کنیم.

استاندار گلستان اظهار کرد: 92 محصول زراعی در گلستان وجود دارد که 15 نوع محصول گلستان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دادند.

استاندار گلستان ادامه داد: باید به سمت ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی حرکت کنیم تا ارزش افزوده محصولات کشاورزی در استان افزایش یابد، متأسفانه در گذشته این نگاه در استان وجود نداشته است.

حق شناس با بیان اینکه زیتون گلستان در گیلان به فروش می رسد، گفت: این در حالی است که 13 هزار هکتار باغ زیتون در گلستان است و در گیلان تنها هشت هزار باغ زیتون وجود دارد.

استاندار گلستان بیان کرد: در کشور 270 هزار تن کلزا خریداری می شود که 80 هزار تن آن مربوط به استان گلستان است اما کلزای استان به استان های دیگر برای فرآوری صادر می شود.

حق شناس ابراز داشت: با توجه به رشد و توسعه کشت چغندرقند در گلستان باید به فکر کارخانه های فرآوری آن باشیم و نباید چغندر از استان به خراسان صادر شود.

وی یادآور شد: با وجود اینکه تولیدات زیادی در بخش کشاورزی در استان داریم اما مردم استان در فقر به سر می برند، گرچه اتفاقات خوبی در دولت رقم خورد اما باید به آن اهتمام بیشتری شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه باید بتوانیم شرایط صادرات بخش کشاورزی را تقویت کنیم، افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم که افزایش محصول در واحد سطح را در استان بیش از گذشته شاهد باشیم که خوشبختانه در مرکز تحقیقات و آموزش و ترویج بخش کشاورزی گلستان در بخش هایی مانند گندم اتفاقات خوبی افتاده است.

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما