شناسهٔ خبر: 41789709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یک‌هزار نفر از ایتام زیرپوشش کمیته امداد سمنان وارد بورس می‌شوند

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: در طرح شتابا به‌صورت پایلوت، یک‌هزار نفر از ایتام زیرپوشش این نهاد با حمایت و تأمین سرمایه اولیه توسط کمیته امداد وارد بازار بورس می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محسن مسعودیان‌راد عصر امروز در  نشست تخصصی طرح شبکه توانمندسازی ایتام در بورس ایران (شتابا) در سالن غدیر استانداری سمنان اظهار کرد: طرح شتابا به معنای شبکه توانمندسازی ایتام در بورس ایران است.

وی اضافه کرد: در طرح شتابا به‌صورت پایلوت، یک‌هزار نفر از ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان با حمایت و تأمین سرمایه اولیه توسط این نهاد وارد بازار بورس می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ادامه داد: در مرحله نخست احراز هویت در سجام افتتاح حساب برای مددجویان ضروری است و کمیته امداد تلفن و سیم‌کارت رایگان برای ایتام مهیا می‌کند.

مسعودیان‌راد با بیان اینکه آموزش بورس و مدیریت سرمایه برای ایتام به‌صورت مجازی در چند مرحله آغاز شده است، تصریح کرد: این طرح بنا به پیشنهاد استاندار سمنان به هیأت دولت ارسال و پس از تصویب اولیه جهت اجرای مقدمات به معاون اول رئیس‌جمهوری ارسال شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف طرح شتابا، توانمندسازی ایتام و تأمین آینده آنان است، تأکید کرد: در اجرای این پیشنهاد می‌توان با ارائه آموزش به ایتام بالای ۱۸ سال، مدیریت سهام و بازار سرمایه را به خود آن‌ها واگذار کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان عنوان کرد: برای افراد کمتر از ۱۸ سال نیز، کمیته امداد می‌تواند با قبول قیومیت ایتام و یا واگذاری امور به صندوق‌های سرمایه‌گذاری این امر را مدیریت کند و در این خصوص باید با انجام رایزنی‌های مختلف با قوه قضائیه موانع موجود را برطرف کرد.

مسعودیان‌راد خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح، ایتام با دریافت کد بورسی و حمایت اولیه خیران، کمیته امداد و دولت وارد بازار بورس شده و بر اساس تقسیم‌بندی سنی ذکرشده فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما