شناسهٔ خبر: 41789606 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اخبار کوتاه استان خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- کشته شدن چهار نفر در سوانح رانندگی داورزن و سبزوار، نامگذاری کلاس‌های درس آموزشگاه‌های قوچان به نام شهدا و فعال شدن ۱۲ کمیته برای برگزاری کنگره بزرگداشت هزار و ۲۱۴ شهید در کاشمر از جمله اخبار کوتاه روز سه‌شنبه در استان خراسان رضوی است.

صاحب‌خبر -

فرمانده انتظامی شهرستان داورزن گفت: براثر تصادف یک تریلی حامل مواد نفتی با یک کامیون در جاده داورزن به شاهرود تریلی حامل مواد نفتی منفجر شد و راننده آن جان باخت.

سرهنگ اکبر محمدآبادی افزود: در این حادثه ۲ نفر نیز مصدوم شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه کامیون حامل بار جو هم دچار حریق شد و بخشی از کابین و نیمی از بار آن به طور کامل سوخت.

فرمانده انتظامی داورزن گفت: با حضور به موقع ماموران آتش نشانی در محل از گسترش حریق جلوگیری شد. 

سانحه رانندگی در سبزوار سه کشته داشت

واژگونی خودرو سواری ال ۹۰ در جاده سبزوار - روداب سه کشته و یک مصدوم به جا گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری اورژانس، مسلم فائق نیا مسوول روابط عمومی مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در این حادثه که در کیلومتر ۱۵ جاده سبزوار - روداب رخ داد سه نفر بر اثر شدت جراحت سر صحنه جان باختند و یک مصدوم پس از دریافت خدمات اولیه درمانی به بیمارستان امدادی شهید بهشتی سبزوار انتقال یافت.

نامگذاری کلاس‌های درس آموزشگاه‌های قوچان به نام شهدا

مسوول دفتر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قوچان گفت: پیشنهاد نام‌گذاری کلاس‌های درس آموزشگاه‌های شهری و روستایی به نام شهدا به آموزش ‌و پرورش داده‌ شد که موافقت‌ها در این زمینه اخذ شده است تا از این ‌پس به‌جای شماره‌گذاری کلاس‌ها از نام شهدا استفاده شود.

علیرضا خلیلی افزود: دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این شهرستان تاکنون پنج یادمان شهدا در مساجد سجادیه، امام حسین (ع)، جامع، مصلا قبا و سپاه به همراه یادمان سردار سلیمانی در مزار شهدا برپا نموده که هفتمین یادمان نیز فردا در اداره جهاد کشاورزی رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: ۳۰۰ میلیون ریال هزینه این یادمان‌ها از محل کمک‌های مردمی و خیران در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا تأمین ‌شده است.

مسوول دفتر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قوچان گفت: بازسازی معراج شهدا نیز باهدف زنده نگه‌داشتن یاد آن‌ها در آینده نزدیک آغاز خواهد شد و یادمان سرداران شهید این شهرستان  در فرمانداری و یادمان شهیدان خانواده شهرداری نیز در شهرداری قوچان برپا خواهد شد.

فعال شدن ۱۲ کمیته برای برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای ترشیز کهن

فرمانده سپاه کاشمر نیز از فعال شدن ۱۲ کمیته برای برگزاری کنگره بزرگداشت هزار و ۲۱۴ شهید ترشیز کهن خبر داد.

علی یعقوبیان گفت: جلسات مربوط به کنگره بزرگداشت شهدا در کاشمر و بردسکن برگزار شده و طی چند روز آینده جلسه هماهنگی دیگری در خلیل‎آباد نیز برگزار می‎گردد.

وی افزود: با پیشنهاد بسیج هنرمندان شهرستان کاشمر مقرر گردید ۱۴ المان از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس منطقه در مکان‌هایی که مشخص خواهد شد نصب گردد.

فرمانده سپاه کاشمر ادامه داد: کنگره بزرگداشت شهدای ترشیز کهن تابستان سال ۱۴۰۰ در شهرستان کاشمر برگزار خواهد شد.

نظر شما