شناسهٔ خبر: 41789373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امکان ماندگاری سرمایه اولیه ایتام دارنده کد بورسی فراهم شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: هدف از اجرای طرح شتابا، ایجاد سرمایه‌ پایدار برای ایتام و مددجویان کمیته امداد است و باید امکان ماندگاری سرمایه اولیه ایتام دارنده کد بورسی فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر خلیلی‌خواه عصر امروز در  نشست تخصصی طرح شبکه توانمندسازی ایتام در بورس ایران (شتابا) در سالن غدیر استانداری سمنان اظهار کرد: هدف از اجرای طرح شتابا، ایجاد سرمایه‌ای پایدار برای ایتام و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) است و باید تدابیری اندیشیده شود که امکان ماندگاری سرمایه اولیه توسط ایتام دارنده کد بورسی فراهم شود.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود کمیته امداد امام خمینی (ره) به‌عنوان بانی، وکیل و قیم ایتام، مدیریت سرمایه و بازار مالی ایتام را در اختیار گرفته و این امر را هدایت کند.‌

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان افزود: برای تحقق هدف استاندار سمنان به‌منظور ثروت‌افزایی، ایجاد یک شرکت سرمایه‌گذاری با هدف در اختیار گرفتن منابع و سبدگردانی از طریق کارگزاری‌های مربوطه ضروری است.

خلیلی‌خواه بیان کرد: نظیر این تجربه را می‌توان در صندوق سرمایه‌گذاری و پس‌انداز کارکنان دولت مشاهده کرد که در پایان سنوات خدمت کارکنان، کمک شایان توجهی به سپرده‌گذاران ارائه می‌کند.

وی عنوان کرد: رمز موفقیت این طرح در دائمی بودن سرمایه‌گذاری توسط دولت، خیران و حامیان برای ایتام و نگه‌داشت سرمایه توسط خود ایتام است.‌

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نسبت به معرفی یکی از کارشناسان واجد شرایط جهت انجام امور و ایجاد هماهنگی با دستگاه قضایی جهت صدور قیم‌نامه اقدام کند.

خلیلی‌خواه گفت: پیشنهاد می‌شود با توجه به اجرای طرح شتابا در گام نخست، کمیته امداد لیست یک‌هزار نفره ایتام را به دادگستری استان ارائه و دادگستری نیز در صورت امکان نسبت به صدور برگه قیومیت این افراد به نام کمیته امداد اقدام کند.‌

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما