شناسهٔ خبر: 41789323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس اتحادیه: تقلب و قاچاق مشکل بازار لوازم خانگی همدان است

همدان- ایرنا- رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی همدان با بیان اینکه قاچاق و تقلب مشکلات عدیده‌ای را برای کسب و کار فعالان این صنف در همدان به وجود آورده است، به مردم هشدار داد: فریب سودجویان را نخورند و از خرید لوازم خانگی در فضای مجازی پرهیز کنند.

صاحب‌خبر -

عبدالرضا خانجانی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی از لوازم خانگی مانند یخچال و فریز ساید بای ساید، ماشین ظرفشویی، آبمیوه‌گیری، آون‌توستر و یا کالاهای فانتزی آشپزخانه کمتر مشابه داخلی دارند و بازار از پاسخگویی به نیاز مشتریان ناتوان است. 

وی اضافه کرد: کمبود این اجناس در بازار موجب شده است نیاز مردم از طریق قاچاق تامین شود و به دست مصرف‌کنندگان برسد که بخشی زیادی از این کالاها تقلبی و بی‌کیفیت از آب در می‌آیند. 

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی همدان با بیان اینکه در حال حاضر لوازم خانگی به صورت قاچاق به وفور در فصای مجازی معامله می‌شود افزود: این کالاها اجناس ایرانی هستند که با ترفند سودجویان برند و برچسب خارجی به روی آنها نصب و شبانه درب منزل مشتریان تحویل می‌شود.

خانجانی با اشاره به اینکه شکایت های مردم زیان‌دیده به سمت اتحادیه لوازم خانگی سرازیر شده‌است به مردم هشدار داد: فریب این شیوه فروش و فروشندگان اجناس خارجی را در شبکه‌های اجتماعی نخورند. 

وی از مسوولان خواست برای تامین لوازم خانگی مورد نیاز مردم تدابیری اندیشیده شود تا از توسعه قاچاق و ترویج شیوه‌های غیرقانونی تامین کالا جلوگیری شود.

رییس اتحادیه لوازم خانگی شهر همدان خاطرنشان کرد: کمبود کالا موجب شده است برخی از واحدهای صنفی به ویژه آنها که مستاجر بودند تاب نیاورند و کسب و کار خود را تعطیل کرده‌اند.

به گفته خانجانی این شرایط حاصل تحریم‌ها، ممنوعیت واردات و کوچ چند برند خارجی لوازم خانگی از کشورمان است که بیماری کرونا نیز مزید بر آنها شد. 

وی تداوم این شرایط را به ضرر و خسران فعالان صنف لوازم خانگی دانست و گفت: هم اکنون اجناس مورد نیاز مردم از طریق قاچاق و با قیمت گزاف فراهم می‌شود که با مدیریت و تصمیم‌گیری قاطع دستگاه های اجرایی می توان این اوضاع را ساماندهی کرد.

کنترل قاچاق، بستن مبادی ورودی و تدوین راهکارهایی برای آزادسازی واردات لوازم خانگی پیشنهادهایی بود که رییس اتحادیه لوازم خانگی همدان برای درمان دردهای این صنف ارائه کرد.

به گفته خانجانی ۳۰۰ واحد صنفی در شهر همدان عضو اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی هستند اما به دلیل تداخل صنفی با شیشه و بلور و مبلمان بیش از ۷۰۰ واحد در زمینه لوازم خانگی فعالیت می‌کنند. 

نظر شما