شناسهٔ خبر: 41789288 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هدف مراکزنوآوری، فراهم کردن فرصت کسب و کار برای جوانان است

زینب شوندی

معاون تجاری‌سازی امور پارک‌ها و مراکز رشد ستفای جهاددانشگاهیگفت: مراکز نوآوری محلی است که جوانان می‌توانند ادبیات اولیه‌ی ورود به دنیای کسب و کار را در آن آموزش ببینند و خود را آماده سازند.

صاحب‌خبر -

حسین بختیاری، معاون تجاری سازی در امور نوآوری جهاد دانشگاهی کل کشور امروز در مراسم افتتاح مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی استان قم، ضمن تبریک چهل سالگی جهاد دانشگاهی کشور، بیان کرد: جهاد دانشگاهی در این سال‌ها در حال تبدیل شدن به یک نهاد ریشه‌دار و تنومند در کشور است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی از همان ابتدا با با هدف فعالیت های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی شکل گرفت و در این سال‌ها نیز در راستای به ثمر نشستن اهداف خود در این حوزه‌ها تلاش کرد.

بختیاری عنوان کرد: در سال 81 13 یکی از اولین مراکز رشد کشور تاسیس شد و در طول این 18 سال،  تلاش  مراکز رشد بر حمایت از فناوران در کشور و ورود افراد مستعد و دارای توانایی به عرصه‌ی کسب و کار در کشور بوده است.

وی ادامه داد: تحلیل‌ها و تجربه‌های ما از فعالیت‌های موجود در این سال‌ها نشان داد که حلقه‌ی مفقوده‌ای وجود دارد که برای رونق کسب و کار باید رفع شود، و آن حلقه‌ی مفقوده ارتباط بین افراد فرهیخته و دارای دانش لازم با عرصه‌ی فعالیت اقتصادی است، در حقیقت افراد نخبه و توانمندی وجود دارند که دانش و مهارت مورد نیاز برای ورود به عرصه به کسب و کار را باید از طریق همین مراکز نوآوری جهاد دانشگاهی برای آن‌ها فراهم کرد.

معاون تجاری‌سازی امور پارک‌ها و مراکز رشد ستفای جهاددانشگاهی اظهار کرد: همانطور که مقاطع مختلف تحصیلی برای ورود به عرصه‌ی علم و دانش وجود دارد و مقطع دبستان و ابتدایی، گام اولیه‌ی ورود به دنیای علم است،  مراکز نوآوری نیز محلی است که جوانان می‌توانند ادبیات اولیه‌ی ورود به دنیای کسب و کار را در آن آموزش ببینند  و خود را آماده سازند.

وی ادامه داد: درگاه اولیه ورود به اجتماع و دنیای کسب و کار همین مراکز نوآوری جهاد دانشگاهی هستند، تا کنون مرکز نوآوری در کشور راه‌اندازی شده است، مرکز قم نیز در زمینه‌های فرهنگی، گردشگری و سلامت با وجود نوبا بودن، نتایج بسیار خوبی را کسب کرده است و اساسا سیاست‌های کلی ما این است که فعالیت‌ها براساس ظرفیت‌های استانی و منطقه‌ای و توانمندی هر شعبه از جهاد دانشگاهی صورت بگیرد و امیدواریم بتوانیم زیست بوم لازم را برای کار و فعالیت جوانان در استان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: موفقیت‌های واحد نوآوری منوط به همکاری سایر نهادهای استان مانند بنیاد نخبگان، اداره کار و سایر نهادها می‌باشد و اگر هم افرایی لازم بین نهادها شکل بگیرد و کارآفرینان هدایت شوند، مجموعه‌ی‌ استان از آن بهره خواهد برد و زیست و بوم کار و فناوری در استان کامل می‌شود اساسا خواهش ما، همکاری همه ی مسئولین استان برای فعالیت مرکز نوآوری و به ثمر نشستن تلاش جوانان و کارآفرینان در استان قم است.

انتهای پیام

نظر شما