شناسهٔ خبر: 41789141 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خبر داد:

۶۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی نخستین زیست پالایشگاه کشور

سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بازدید از طرح تولید بیو اتانول سوختی کرمانشاه گفت : با راه اندازی نخستین زیست پالایشگاه کشور و تولید سالانه ۶۶ میلیون لیتر الکل سوختی غلات، بیش از ۶۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی می‌شود .

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از شاتا امیر بیات با اشاره به فناوری روزآمد به کار رفته در احداث این زیست پالایشگاه افزود : بیواتانل سوختی بعنوان محصول پاک در راستای حفظ محیط زیست جایگزین افزودنیهای شیمیایی بنزین و باعث کاهش چشمگیر آلایندگیها خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین سالانه ۶۶ هزار تن کنجاله تخمیری باقیمانده از تولید الکل سوختی نیز به عنوان محصول جانبی تولید می شود که اکنون به عنوان ماده ارزشمند تغدیه دام به صورت وارداتی تامین می شود .

به گفته بیات ، ارزش روز مجموع سرمایه گذاری ریالی و ارزی برای تکمیل و راه اندازی واحد سوخت سبز زاگرس ، معادل ۵ هزار و۹۰۰ میلیارد ریال است که بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم را در پی خواهد داشت .

وی افزود : ایدرو با اعتماد به توان متخصصان داخلی موفق شده است ۷۰ درصد تجهیزات این زیست پالایشگاه را از طریق داخلی سازی تامین کند.

سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همچنین نقش جدی سازمان برنامه بودجه و بانکهای ملت و تجارت در فرایند تامین مالی بخش هایی از اعتبار مورد نیاز این طرح را نمونه مثال زدنی هم افزایی بین بخشی برای تحقق جهش تولید برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با استمرار این همکاری ، واحد صنعتی سوخت سبز زاگرس تا پایان دولت تدبیر و امید و در قالب پویش ملی تولید – تدوام امید به بهره برداری برسد .

نظر شما