شناسهٔ خبر: 41788446 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بررسی زمینه همکاری‌های دانشگاه علم و فرهنگ و کشور سوئد

در نشست مشترک رایزن فرهنگی ایران در سوئد و مسئولان دانشگاه علم و فرهنگ، ظرفیت‌های آموزشی، فرهنگی و کارآفرینی دانشگاه علم و فرهنگ و زمینه‌های همکاری مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر سید سعید هاشمی رییس دانشگاه دانشگاه علم و فرهنگ گفت: همکاری‌های فرهنگی و علمی حوزه بین الملل در دانشگاه به صورت تخصصی منطبق با تخصص دانشکده‎ها برنامه ریزی شده اند.

هاشمی گفت: دانشگاه در حوزه گردشگری و هتل داری با کشور اتریش، در فنی و مهندسی با آلمان، در هنر و معماری با فرانسه، در نانو و آموزش‌های مرتبط با کشورهای آفریقایی و دراستارتاپ‌ها و کارآفرینی با کشورهای اسکاندیناوی همکاری‌هایی را آغاز کرده است.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ افزود: دربرخی مباحث مانند آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت در حوزه نانومواد، نانوفیزیک، نانوشیمی، نانوپزشکی، نانوزیست و... قابلیت ارائه دوره‌ های کوتاه مدت و بلند مدت به زبان نگلیسی به صورت مجازی و حضوری وجود دارد و از آن جا که در مباحث مرتبط با نانو کشورمان جایگاه مطلوبی در جهان دارد، توسعه این امر برای کشور نیز مفید است.

وی تاکید کرد: دربخش‌های فرهنگی مانند نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، رویدادهای کارآفرینی، مشارکت در استارتاپ‌های بین المللی، نمایشگاه لباس اقوام ایرانی و همچنین آموزش‌های خاص و ویژه در حوزه های تخصصی آمادگی کامل داریم.

سید ضیا هاشمی گفت: دانشگاه علم و فرهنگ به دلیل ریشه داشتن در جهاد دانشگاهی، گام های موثر و مهمی در حوزه های علمی، پژوهشی و فرهنگی برداشته ودر سال های اخیر به لحاظ کمی و کیفی به خوبی توسعه یافته که این امر جای خوشحالی است.

وی افزود: در مباحث همکاری های فرهنگی و آموزشی به نظر می رسد علاوه بر موارد گفته شده مدل همکاری سه جانبه ای نیز می توان تعریف کرد که به واسطه آن به سایر کشورها نیز خدمات فرهنگی و آموزشی ارائه نمود.

رایزن فرهنگی ایران در سوئد تاکید کرد: دانشگاه علم و فرهنگ به دلیل ریشه داشتن در جهاد دانشگاهی، گام های موثر و مهمی در حوزه های علمی، پژوهشی و فرهنگی برداشته و در سال های اخیر به لحاظ کمی وکیفی به خوبی توسعه یافته که این امر جای خوشحالی است.

وی افزود: در مباحث همکاری های فرهنگی و آموزشی به نظر می رسد علاوه بر موارد گفته شده مدل همکاری سه جانبه ای نیز می توان تعریف کرد که به واسطه آن به سایر کشورها نیز خدمات فرهنگی و آموزشی ارائه نمود.

ضیا هاشمی تاکید کرد: باوجود شرایط تحریم و کرونا و خسارت های ناشی از این موارد در بحث‌های فرهنگی و علمی باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و نباید این امر را نادیده بگیریم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ؛ رایزن فرهنگی ایران در سوئد با برخی دانشجویان کارآفرین دانشگاه علم و فرهنگ دیدار کرد و در جریان فعالیت های آنان قرار گرفت.

اتنتهای پیام

نظر شما