شناسهٔ خبر: 41788390 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

رپرتاژ آگهی؛ شرایط وام مسکن بانک های معتبر کشور

رپرتاژ آگهی

صاحب‌خبر -

بانک های بسیاری در کشور وجود دارند که وام مسکن پرداخت می کنند. اما هر یک از این بانک ها شرایط وام مسکن مجزایی برای خود دارند. برای این که بتوانید اقدام به دریافت وام مسکن از هر بانکی نمایید، لازم است حتما تمامی شرایط دریافت وام بانک مورد نظر خود را بدانید. 

افراد زیادی هستند که متقاضی دریافت وام مسکن هستند، اما چون تصور می کنند که تنها باید از وام مسکن اقدام به دریافت این وام نمایند، دیگر به سراغ بانک های دیگر نمی روند. از سوی دیگر برخی از متقاضیان که در مورد شرایط وام مسکن اطلاعات دارند، همیشه بر این باور هستند که خودشان را درگیر بانک های مختلف نکنند. 

به همین دلیل نیاز دارند تا به سراغ روش های دیگر برای دریافت وام روند. سایت وام چی بدون این که شرایط وام مسکن خاصی را در نظر داشته باشد، به ارائه وام به افراد متقاضی می پردازد. می توانید بدون درگیر شدن به شرایط ارائه وام توسط بانک های مختلف، وام مورد نظر خود را دریافت کنید. 

البته برای این که بدانید وام بانک ملی و بانک ملت نیز همچون دیگر بانک ها است یا خیر، بهتر است در مورد شرایط اعطای وام این بانک ها نیز اطلاعات به دست آورید. 

شرایط وام مسکن بانک ملی چیست؟

پیش از کسب اطلاع در خصوص دریافت وام مسکن از بانک ملی، بهتر است در مورد میزان سود و حداکثر مدت بازپرداخت آن اطلاعات بدست آورید. اصولا سود بانکی بانک ملی برای اعطای وام برابر با 17.5 درصد است، که دوره های بازپرداخت آن نیز حداکثر 12 ساله می باشد. 

این نکته را نیز باید به خاطر داشته باشید که برای دریافت وام مسکن بانک ملی، باید سند ملکی را به عنوان وثیقه در بانک قرار دهید. از جمله مهمترین شرایط وام مسکن بانک ملی باید به موارد دیگری نیز اشاره نماییم که عبارتند از: 

  • داشتن حساب سپرده گذاری خاص گواهی مسکن، برای دریافت وام مسکن

طبق این شرط افرادی که قصد دارند از بانک ملی وام مسکن دریافت کنند، باید همچون دیگر بانک ها ابتدا اقدام به افتتاح حساب نمایند. این حساب سپرده گذاری دقیقا شبیه به حساب سپرده گذاری کوتاه مدت عادی خواهد بود. یعنی هم به سپرده گذار تسهیلات اعطا می شود، و هم سود بانکی به ایشان تعلق خواهد گرفت. 

شما با سپرده گذاری در طرح مسکن بانک ملی، طبق شرایط و میزان سپرده خود و مدت ماندگاری سپرده در حساب بانکی، اوراق حق تقدم برای دریافت وام مسکن دریافت خواهید کرد. این مورد از شرایط وام مسکن می تواند به فرد متقاضی این امتیاز را ارائه دهد که هر زمان بخواهد بتواند اقدام به دریافت وام مسکن نماید. 

زیرا ارزش هر یک از اوراق بانک ملی که طبق این طرح به متقاضی اعطا می شود، معادل 500 هزار تومان وام مسکن است. می توانید در کنار دریافت وام مسکن، اوراقی که به شما اعطا می شود را خودتان استفاده کنید یا در بازار فرابورس به فروش برسانید. از دیگر شرایط وام مسکن بانک ملی باید به قابلیت انتقال اوراق دریافت وام به دیگران نیز اشاره نماییم. 

اما بدون تردید بانک ملت شرایط دیگری برای اعطای وام مسکن خواهد داشت. که باید به بررسی این شرایط نیز بپردازیم. 

شرایط اعطای وام مسکن بانک ملت چیست؟

بانک ملت یکی دیگر از بانک های معتبری است که به متقاضیان وام مسکن اعطا می کند. اما بدون شک شرایط وام مسکن بانک ملت با دیگر بانک ها متفاوت است. بانک ملت وام 50 میلیون تومانی برای خرید مسکن دارد، که دریافت آن شرایط خاصی دارد. از جمله مهمترین شرایطی که این بانک برای اعطای وام به متقاضیان ارائه نموده است، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نیازی نیست سند ملک حتما به نام متقاضی وام مسکن باشد
  • بر روی هر سند ملکی سه نفر میتوانند همزمان وام 50 میلیون تومانی از بانک ملت دریافت کنند. به شرط آن که ارزش وام هایی که دریافت می شود حداکثر 70% ارزش ملک را در برداشته باشد. 

از دیگر شرایط وام مسکن بانک ملت باید به پرداخت وثیقه ملکی اشاره نماییم. اگر شخصی به بانک ملت وثیقه دریافت وام ارائه نماید، می تواند در صورت داشتن شرایط مذکور اقدام به دریافت وام نماید. اصولا اقساط وام مسکن بانک ملت 48 ماهه بوده و نیازی نیست فرد متقاضی اقدام به سپرده گذاری در بانک کند. 

پس از این که کارشناس بانک، ارزش ملک را به صورت نسبی تعیین نمود، فرد می تواند وام خود را دریافت نماید. هزینه های انتقال سند برای دریافت وام با وام گیرنده بوده و علاوه بر آن هزینه های کارشناسی نیز با وام گیرنده می باشد. 

نوع ضمانتی که از جمله شرایط وام مسکن می باشد، در این بانک سند ملک است. اما مسئله ای که منجر می شود تا افراد محدودی اقدام به دریافت وام مسکن از بانک نمایند، سود وام 50 میلیون تومانی بانک ملت است، که 18% می باشد. 

فرد متقاضی وام مسکن بانک ملت نباید سابقه چک برگشتی داشته باشد، و سه نفر به طور همزمان می توانند با استفاده از یک سند، اقدام به دریافت وام از بانک مزبور نمایند. یعنی نفری 50 میلیون تومان که معادل 150 میلیون تومان می شود. 

شرایط دریافت وام مسکن بانک ملت

راهکار ساده برای دریافت وام مسکن 

همانطور که مطالعه نمودید هر بانکی شرایط وام مسکن خاص خود را دارد. اما تمامی متقاضیان قادر نیستند تمامی این مدارک لازم را برای دریافت وام از بانک ارائه نمایند. برخی ممکن است سند ملکی برای دریافت وام نداشته باشند، یا این که در بانک مورد نظر سپرده نداشته باشند. 

از این رو این دسته از افراد به راحتی می توانند از طریق وام چی، وام مورد نظر خود را دریافت کنند. دیگری نیازی نیست به بانک مراجعه نموده و تمامی شرایط دریافت وام مسکن را داشته باشند. بلکه می توانند با خرید امتیاز وام دیگری، وام مسکن خود را دریافت نموده و در سر رسید اقساط آن را بپردازند. 

این راهکار، از جمله ساده ترین روش های دستیابی به سرمایه مناسب جهت خرید خانه می باشد. پس دریافتیم که تنها گزینه دریافت وام مسکن، بانک مسکن نیست. تنها کافیست برخی شرایط وام مسکن را دارا بود تا بتوان از هر بانکی اقدام به دریافت وام مسکن نمود. 

برچسب‌ها:

نظر شما