شناسهٔ خبر: 41787636 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکنش نماینده الفتح به اتهام یک شرکت مخابراتی در ترور سردار سلیمانی

بغداد- ایرنا- به دنبال متهم شدن یک شرکت تلفن همراه در عراق به دست داشتن در ترور سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در سپیده‌دم ۱۳ دی۹۸ به دست نیروهای آمریکایی، نماینده پارلمان عراق خواستار ایجاد شرکت ملی ارتباطات تلفن همراه و فسخ قرارداد شرکت‌های تلفن همراه فعال در کشورش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «فاضل جابر» از اعضای فراکسیون «الفتح» در پارلمان عراق روز سه‌شنبه در اظهاراتی به خبرگزاری «المعلومه» این کشور گفت: همه می دانند که شرکت‌های تلفن همراه بدون نظارت دولت به ویژه در امور امنیتی در عراق فعالیت می‌کنند و برای همین، اتهام دست داشتن این شرکت‌ها در ترور فرماندهان پیروزی بر داعش تعجب برانگیز نیست.

وی خاطرنشان کرد: همه شرکت‌های خارجی و همچنین بومی بدون نظارت امنیتی فعالیت می‌کنند و اگر نظارت امنیتی هم وجود داشته باشد، بسیار ضعیف است.

جابر از دولت عراق خواست؛ به طور جدی به ایجاد یک شرکت بومی کامل در زمینه ارتباطات تلفن همراه بیندیشد و قراردادهای شرکت‌های فعال در عراق را فسخ کند.

کمیته ویژه تحقیق و تفحص در ترور فرمانده فقید نیروی قدس سپاه شهید حاج قاسم سلیمانی و فرمانده ارشد الحشد الشعبی حاج ابومهدی المهندس در ایران، یکی از شرکت‌های ارتباطات تلفن همراه فعال در عراق را به دست داشتن در ترور این شهیدان متهم کرده است.

این کمیته نام این شرکت تلفن همراه را فاش نکرده است.

شرکت‌های «آسیاسل»، «زین» و «کورک» سه شرکت برتر فعال در زمینه ارتباطات تلفن همراه در عراق هستند که قطر، بیشترین سهمیه را در شرکت آسیاسل و کویت و عربستان سعودی بیشترین سهم را در زین دارند و شرکت کورک متعلق به خانواده بارزانی است که بیشتر در شمال عراق فعال است.

برچسب‌ها:

نظر شما