شناسهٔ خبر: 41787442 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

در 17 مردادماه و روز خبرنگار صورت گرفت؛

وزیر آموزش و پرورش روز خبرنگاران را به فعالان عرصه رسانه تبریک گفت

وزیر آموزش‌وپرورش در 17 مرداد ماه و روز خبرنگار با صدور پیامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، این روز را به فعالان عرصه رسانه تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزرت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی درآستانه فرارسیدن 17 مرداد ماه سالروز خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار با صدور پیامی این روز را به‌تمامی فعالان عرصه رسانه و خبرنگاران تبریک گفت. متن پیام وزیر آموزش‌وپرورش به این شرح است:

 در جهان پيوسته و پيچيده امروز كه از آن به‌عنوان دهكده جهاني ياد می‌شود سرعت تحولات و تغييرات چنان بر عرصه‌های زيستي انسان تاثيرگذاشته است كه نقش مهم رسانه‌ها براي اطلاع‌رسانی، آگاهي بخشي و شفافيت دو چندان شده است و براي آنكه رسانه‌ها به ‌درستی اين نقش را ايفا كنند، نيازمند حضور شايسته و بايسته خبرنگاران به‌عنوان نبض بيدار و ديده بانان جامعه هستيم.

خداوند بزرگ را شاكرم كه جامعه آموزش‌وپرورش كشور افتخار دارد از همراهي و تعامل سازنده خبرنگاراني فهيم، مسئولیت‌پذیر، ارزش‌گرا و حقیقت‌جو برخوردار باشد اهالي رسانه در آموزش‌وپرورش عضو مهمي از خانواده تعليم و تربیت هستند و امروز نسبت به توسعه ارتباطات دوسويه با رسانه‌ها و اين عزيزان، مصمم‌تر هستيم.

هفدهم مرداد ماه و فرارسيدن روز خبرنگار، فرصتي گران‌ مایه براي قدرداني و تجليل از تلاش‌های صادقانه، منتقدانه و حقيقت طلبانه خبرنگاران و اصحاب رسانه در مسير روشنگري، شفافيت و رهيافت دسترسي آزاد به اطلاعات است.

همچنين فرصت مغتنمي است تا ياد و خاطره پيشكسوتان فرهيخته و شهيدان عرصه خبر و رسانه به‌ویژه شهيد محمود صارمي كه در راه تبيين آرمان‌ها و ارزش‌های كشور و ارائه تصوير صحيح و اطلاع‌رسانی آگاهانه به جامعه، فردا کاری كرد، تبيين شود.

حكمراني خوب در دنياي امروز بدون حضور و بروز رسانه‌ها و كنشگران ارتباطات دست‌ یافتنی نيست و بر همین اساس نقش رسانه و فعالان آن بیش‌ازپیش در هدف‌گذاری عرصه اطلاع‌رسانی صادق و نافذ، احساس می‌شود.

وزارت آموزش‌وپرورش به‌عنوان بزرگ‌ترین دستگاه اجرايي و آموزشي كشور و يكي از مؤثرترين نهادهاي فرهنگي، در راستاي ارتقاي نظام تعليم و تربیت و مديريت تعارض منافع براي پيشبرد عدالت آموزشي و احقاق حقوق مخاطبان و ذی‌نفعان، مشتاقانه خواستار استمرار حضور مؤثر و اهتمام مجدانه خبرنگاران عزيز است و با مشارکت ايشان، تحقق اهداف كلان آموزش‌وپرورش و اجراي كامل و موفق سند تحول بنيادين را شاهد خواهيم بود.

يادآوري می‌کنم آموزش‌وپرورش در دولت تدبير و اميد با داشتن عرصه‌هایی رسانه‌ای چون شبكه آموزشي شاد و میلیون‌ها کاربر آن، خبرگزاري پانا، نشريات معتبر و متنوع مجلات پر شمارگان و جشنواره‌های مختلف فيلم و مانند آن رويكردي کاملاً تعاملي و ارتباطي دارد. از فرصت استفاده می‌کنم و بر مطالبه جدي خود از خبرنگاران بر 3 محور شفاف‌سازی، آگاه‌سازی و اقناع‌سازی و حضور به‌عنوان حلقه اتصال و ارتباط سازماني با مخاطبان تأکید و يادآوري می‌نمایم.

با تبریک مجدد روز خبرنگار و نكوداشت قلم و كرامت رسانه، اين روز را به فعالان و مناديان روشنايي و حقيقت در عرصه‌های اطلاع‌رسانی و ارتباطي اعم از ديداري، شنيداري، مكتوب، الكترونيك و شبکه‌های اجتماعي تبريك می‌گویم و سلامت قلم، آگاهي قدم و تلاشي پرقدم را آرزومندم.                                                                            

نظر شما