شناسهٔ خبر: 41786957 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جایگاه طارمی و آزمون در رده بندی برترین گلزنان لیگ‌های اروپا

با پایان یافتن رقابت‌های فوتبال فصل ۲۰ -۲۰۱۹ لیگ‌های اروپا، جایگاه ۲ مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان در بین گلزنان برتر قاره سبز مشخص شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزشگروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، با پایان یافتن مسابقات فوتبال لیگ‌های مختلف قاره اروپا "چیرو ایموبیله" مهاجم گلزن لاتزیو با به ثمر رساندن ۳۶ گل در صدر فهرست برترین گلزنان قاره سبز قرار گرفت و جایزه کفش طلا را از آن خود کرد.

در این فصل از رقابت‌های فوتبال قاره اروپا، کشورمان هم  در فهرست برترین گلزنان ۲ نماینده داشت؛ مهدی طارمی و سردار آزمون

طارمی در رده بندی برترین گلزنان اروپا در رتبه ۵۸ ایستاد و سردار آزمون نیز در رتبه ۷۴ جای گرفت.

مهدی طارمی در ریو آوه ۱۸ گل زد و به عنوان دومین گلزن برتر لیگ  پرتغال شناخته شد و سردار آزمون هم در زنیت سن پترزبورگ روسیه با ۱۷ گل عنوان برترین گلزن  لیگ  این کشور را از آن خود کرد.

رده بندی گلزنان برتر لیگ‌های اروپایی بر اساس تعداد گل‌های زده و با اعمال ضرایب خاص لیگ‌ها انجام می‌شود. ضریب پنج لیگ بزرگ اروپا یعنی لیگ برتر انگلیس، سری آ ایتالیا، بوندسلیگا و لوشامپیونه فرانسه ۲ است و لیگ‌هایی مانند لیگ برتر  پرتغال و روسیه از ضریب ۱.۵ برخوردار هستند.

به این ترتیب مهدی طارمی با ۱۸ گل زده و با احتساب ضریب ۱.۵ با ۲۷ امتیاز به همراه چند مهاجم دیگر به طور مشترک و  بالاتر از ستاره های صاحب نامی مانند نیمار و کوین دی بروینه در جایگاه ۵۸ اروپا قرار گرفت. 

این در حالی است که ستاره‌هایی مانند امباپه (پاری سن ژرمن)، هری کین (تاتنهام) و سادیو مانه (لیورپول) با همین تعداد گل به دلیل حضور در لیگ‌های معتبر اروپا و اعمال شدن ضریب ۲، در رتبه شانزدهم جای گرفتند و مارسیال، رشفورد (منچستریونایتد) و سانچو (دورتموند) با ۱۷ گل در رتبه ۲۵ قرار گرفتند.

سردار آزمون هم با ۱۷ گل زده و با احتساب ضریب ۱.۵ به اتفاق چند بازیکن ۱۷ گله دیگر،با  ۲۵.۵  امتیاز در جایگاه ۷۳  برترین گلزنان اروپا ایستاد.

در این فصل از رقابت‌های فوتبال اروپا، پس از ایموبیله که با ۳۶ گل زده و ۷۲ امتیاز در صدر جدول گلزنان قرار گرفت، لواندوفسکی ستاره لهستانی بایرن مونیخ با ۳۴ گل و ۶۸ امتیاز و کریستیانو رونالدو مهاجم یوونتوس با ۳۱ گل و ۶۲ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم ایستادند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما