شناسهٔ خبر: 41785940 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا دستکش نپوشید

مرکز کنترل بیماری‌های واگیردار آمریکا با صدور بیانیه‌ای از مردم خواست به جای پوشیدن دستکش، دستان خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، تحقیقات جدید نشان می‌دهد پوشیدن دستکش می‌تواند بیشتر از آنکه مانع از انتقال ویروس کرونا شود، شدت شیوع بیماری را افزایش دهد.

در حالی که در آمریکا و برخی کشور‌های غربی استفاده کردن از ماسک محل بحث و جدل میان موافقان و مخالفان است، محققان می‌گویند برای جلوگیری از شیوع کووید ۱۹ از دستکش استفاده نکنید.

مرکز کنترل بیماری‌های واگیردار آمریکا و اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند استفاده از دستکش لزوماً در مقابل ویروس کرونا موثر عمل نمی‌کند. پوشیدن دستکش نه تنها افراد را در مقابل کووید ۱۹ محافظت نمی‌کند، بلکه می‌تواند باعث گسترش بیشتر ویروس شود.

بیشتربخوانید

الیسون بارتلت، رئیس بخش بیماری‌های عفونی دانشگاه شیکاگو در این باره می‌گوید: استفاده از دستکش می‌تواند باعث خود فریبی شود، زیرا فرد تصور می‌کند با پوشیدن دستکش جلوی انتشار ویروس را می‌گیرد. دستکش به هیچ عنوان جایگزین مناسبی به جای شستن مداوم دست‌ها و ضدعفونی کردن آن نیست.

او بیان کرد: بر این باورم دستکش‌های جراحی نمی‌تواند در مقابل ویروس کرونا محافظت ایجاد کند. مردم زمانی که از دستکش استفاده می‌کنند احساس اشتباهی درباره محافظت در مقابل ویروس دارند، در حالی که این احساس مطلقاً درست نیست.

امکان دارد زمانی که دستکش را از دست خارج می‌کنید بصورت اتفاقی دست هایتان با آن برخورد داشته باشد و در این حالت اگر دستهایتان را نشویید، شما آلوده خواهید شد. مردم تصور می‌کنند، چون جایی را لمس نکرده اند، دستانشان تمیز است، در حالی که لمس خود دستکش نیز آلوده کننده است.

مرکز کنترل بیماری‌های واگیردار آمریکا اعلام کرد: شما می‌توانید زمانی که در حال تمیز کردن خانه هستید از دستکش استفاده کنید، اما این امر نه برای محافظت در برابر ویروس کرونا، که برای محافظت از آسیب به دستانتان از مواد شوینده است.

این مرکز پیشنهاد می‌کند تنها کادر درمانی بیمارستان‌ها که با بیماران کرونایی در ارتباط هستند و نحوه استفاده صحیح از دستکش را می‌دانند باید از آن استفاده کنند. مردم عادی بهتر است به جای پوشیدن دستکش، به طور مداوم دست‌های خود را با آب و صابون بشویند و یا با مواد ضدعفونی کننده پاک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما